Avatar billede Stlyk Nybegynder
27. maj 2010 - 09:21 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Svar på spørgsmål

Hej
Jeg er ny bruger, og derfor lidt på herrens mark.
Hvordan ser man om der er kommet svar på et spørgsmål man har stillet?
Vil det altid komme pr. e-mail så man kan se det i Indbakken,
eller vil det ligge på Expertens hjemmeside, og i så fald, er der så et link man kan klikke på og se om der der kommet svar på ens spørgsmål?
Med venlig hilsen
STLYK
Avatar billede mugs Novice
27. maj 2010 - 09:28 #1
Velkommen til.

Du vil få en mail med et link til spørgsmålet, hver gang der er et nyt indlæg i dit spørgsmål.
Avatar billede mugs Novice
27. maj 2010 - 09:29 #2
Under søgefeltet foroven:

http://www.eksperten.dk/faq
27. maj 2010 - 10:02 #3
Stlyk, supplementerende til mugs' indlaeg:  En oversigt over de spoergsmaal du har stillet og de indlaeg der er kommet faar du nemmest ved at klikke paa "Min profil" og saa paa "Oprettede spoergsmaal."

Jeg har en kommentar mere, om at lukke spoergsmaal.  Naar et spoergsmaal ikke laengere er aktivt, enten fordi der er kommet svar som har loest problemet eller fordi man selv har fundet svaret eller fordi der ikke er kommet brugbare indlaeg men der er gaaet et stykke tid saa spoergsmaalet ikke kan forventes at tiltraekke nye indlaeg, saa skal spoergeren lukke spoergsmaalet.  Man lukker et spoegsmaal ved at acceptere et svar, et indlaeg der er markeret med gult.  Man accepterer svaret ved at placere et flueben i den lille firkant og derefter klikke paa det nye felt der opstaar "Accepter svar og afgiv points."

Tag nu det spoergsmaal du oprettede 16 maj, http://www.eksperten.dk/spm/909778 .  Det sidste indlaeg kom samme dag, saa der er ikke sket noget de sidste 10 dage.  Det er typisk et spoergsmaal du nu boer lukke.  Du fik et indlaeg i form af svar (markeret med gult.)  Hvis du fandt at det var det mest hjaelpsomme indlaeg skulle du nu acceptere det svar og afgive de udlovede points hvorved spoergsmaalet lukkes.  Hvis du hellere vil give points til et af de indlaeg som kom som kommentar saa laver du et nyt indlaeg hvor du beder den der lavede indlaegget om at oprette et svar, og naar det svar kommer accepterer du det.  Hvis der slet ikke var nogen af indlaeggene du kunne bruge maa du acceptere det svar du selv lavede.

Nu dette her spoergsmaal, fordi det er skik at spoergsmaal om Eksperten selv er gratis maa du, for at faa det lukket, selv oprette et svar (du kan for eksempel blot sige 'Tak for indlaeg.  Jeg lukker') og saa acceptere det.
Avatar billede vejmand Juniormester
27. maj 2010 - 13:38 #4
30. maj 2010 - 06:30 #5
Stlyk, saa du indlaeggene?  Var informationen nyttig?  Har du flere problemer med det saa lad os det vide.  Hvis ikke, saa er tiden maaske inde til at lukke spoergsmaalet (som sagt ved at du selv laver et indlaeg i form af svar og accepterer det.)
Avatar billede Stlyk Nybegynder
03. juni 2010 - 08:58 #6
Tak. Jeg accepterer svar og lukker.
Avatar billede Stlyk Nybegynder
03. juni 2010 - 09:00 #7
Nej, jeg fandt dem aldrig, men da det er langt over en uge gammelt, vil jeg hermed sige tak og lukke.
03. juni 2010 - 09:05 #8
For at lukke skulle du have lavet dit indlaeg som svar.  Du har lavet det som kommentar.  Venligst proev igen.  Ellers bliver dette spoergsmaal staaende som aabent for evigt.  Naar du har lavet et svar (som for eksempel blot siger: "Jeg lukker") vil du se at det er markeret med gult og har en lille firkant.  Klik i firkanten og klik derefter i feltet "Accepter svar og afgiv points."  Saa bliver spoergsmaalet lukket.
Avatar billede Stlyk Nybegynder
07. juni 2010 - 15:45 #9
Tak for hjælpen. Jeg lukker.
Nu skriver jeg i "Indlæg", og har sat prik i feltet Svar, men kan ikke se noget felt med "Accepter svar". Det er her kæden hopper af. Jeg ved nu at jeg skal skrive et "Indlæg" og krydse af i "Svar", men jeg ved ganske enkelt ikke hvordan jeg finder den side jeg skal skrive på, hvor på siden jeg skal skrive, og hvilke knap jeg skal klikke på for at sende svaret afsted. Jeg kan se en knap herunder som hedder "Opret", men det forestiller jeg mig må være noget med at oprette et nyt spørgsmål, og det er jo ikke meningen.
Der er ikke en knap der blot hedder "Send" eller noget i den stil, og det forvirrer mig.
STLYK
Avatar billede mugs Novice
07. juni 2010 - 15:58 #10
Opret = Send indlæg
07. juni 2010 - 17:20 #11
Du har gjort det rigtigt, skrevet et indlaeg med prik i "Svar" og oprettet (sendt) det og accepteret det.  Spoergsmaalet er lukket. Det kan du se ved at det nu er markeret med groent.  Saa nu ved du hvordan.

Og saa kommer det godt nok ikke mig ved, men jeg vil foreslaa at du nu ogsaa lukker dit andet spoergsmaal, enten ved at klikke for accept i svar #2 hvis du mener det hjalp dig eller, hvis du vil afvise svar #2, klikke for accept i et af de svar du selv oprettede, #6, #7, eller #8.

Og saa har du metoden for fremtidige spoergsmaal du maatte oprette.