Avatar billede Drillo4690 Nybegynder
27. maj 2010 - 00:11 Der er 3 kommentarer

Formatering af Acer, Aspire 5050, med Huawei trådløst USB modem..

Jeg vil gerne formatere min Bærbar Acer Notebook, Aspire 5050..
Men kan det lade sig gøre med et Huawei Mobile Broadband, Model: E1752, HSPA USB Stick ?? Da det er den eneste form for netværk jeg har ..

Ville blive rigtig glad hvis det kan lade sig gøre..
Avatar billede kimtheman Novice
27. maj 2010 - 01:00 #1
Forstår ikke lige hvad du mener med at formatere og et trådløst usb modem. For de 2 ting har da ikke noget med hinanden at gøre.

Du skal bare være sikker på, at have driver til usb modem, så du kan oprette forbindelse til internet, når computeren er formateret (Dette gøres dog ikke med et usb modem), så du kan få denne opdateret fuldt ud, og installeret sikkerhedsprogrammer osv.

Du skal dog være sikker på, fra du går igang, til computeren står klar med opdateringer osv, kan der gå fra 2, 4 eller 5 timer afhængigt af om det er xp, vista og størrelsen på dit internet osv.
Avatar billede Drillo4690 Nybegynder
27. maj 2010 - 01:11 #2
Det er fordi jeg fik afvide at jeg skulle have forbindelse til Internet, under hele installationen, men ville bare høre om det så kunne lade sig gøre, når jeg kun har sådan et modem ?

Ved godt det kan tage nogle timer at formatere den, har formateret før, men der havde jeg LAN forbindelse :/
Avatar billede kimtheman Novice
27. maj 2010 - 01:43 #3
tja du skal ikke bruge forbindelsen under formatering og ej heller under windows installation. Kun når windows derefter skal aktiveres (Som man somregel har 30 dage til). Så derefter installere du driver til modem osv og så er det bare at få opdateret.

Har dog ikke selv prøvet med et usb modem på den måde men vil ikke mene det skulle være et problem. Det skulle lige være det krævede SP2 og du havde XP uden SP2 osv. Men er det tilfældet kan man vel hente nogle af de opdateringer ned først så man har det liggende på usb pen eller lign.