Avatar billede --TJ-- Nybegynder
20. maj 2010 - 11:51 Der er 1 kommentar

Kan ikke oprette forbindelse til MySQL

Jeg har lavet et program i C# som anvender en MySQL database på en server. Dette har altid fungeret perfekt uden problemer fra pc'er som har Windows XP installeret. Men når jeg prøver at installere det på en pc med Windows Vista eller Windows 7, modtager jeg følgende fejl beskrivelse: "unable to connect to any of the specified mysql hosts".

Jeg har installeret programmet helt på samme måde som jeg plejer.
Hvis jeg prøver at oprette forbindelse til serveren fra f.esk. "mysql query browser" får jeg fint forbindelse.

Det skal siges at serveren står i et andet ip range end pc'erne.
Server: 10.107.x.x
Klienter: 192.168.x.x

Hvis jeg opretter en VPN forbindelse til serverens ip range fungere programmet helt som det skal.

Er der nogen der kan forklare hvorfor Windows Vista og 7 blokerer for mit program?
Avatar billede showsource Seniormester
20. maj 2010 - 21:20 #1
Rettigheder på exe filen ?