Avatar billede Kluddermor Juniormester
19. maj 2010 - 23:02 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Max antal point

Jeg troede, at man højest kunne tildele 200 point, det mener jeg at der stod engang i pointfeltet.
Men hvad er max?

Hvordan ændrer man antal point for et allerede oprettet spørgsmål?
Avatar billede arne_v Ekspert
19. maj 2010 - 23:42 #1
Max. er 200 idag og har vaeret det i mange mange aar. I starten kunne der gives mere.

Hvis jeg husker rigtigt saa forsvandt muligheden for at aendre point med V5. Hvis du har behovet saa oprete et nyt spoergsmaal kun for point.
Avatar billede vejmand Juniormester
19. maj 2010 - 23:43 #2
Det kan du ikke.
Og jo, 200 point er max.
http://www.eksperten.dk/brugerbetingelser
Avatar billede Kluddermor Juniormester
20. maj 2010 - 00:01 #3
Hvorfor er det sat så lavt?
Det er jo ikke penge. Jeg synes da, at det ville være rart at kunne give flere point, til dem der bruger tid på at hjælpe mig.
Jeg har tit computerproblemer, som kræver lidt tid at løse. Der kan det virke som meget besvær for små 200 point, når jeg har 12.000 at gi af.
Avatar billede arne_v Ekspert
20. maj 2010 - 00:13 #4
Avatar billede Kluddermor Juniormester
20. maj 2010 - 23:35 #5
OK jeg er blevet lidt klogere. Kan ligefrem forstå, at der er nogle som ikke vil svare på spørgsmål til 200 point fordi de synes det er for mange.

Smid nogle svar begge to :-)
Avatar billede vejmand Juniormester
20. maj 2010 - 23:48 #6
Spørgsmål omkring Eksperten er pr. tradition gratis, så snup du bare pointene tilbage.  :-)

Jeg har nu ikke erfaring med, at folk ikke vil svare på spørgsmål hvor der udloves 200 point.  :-)
Avatar billede Kluddermor Juniormester
22. maj 2010 - 12:39 #7
Jeg siger tak for input så.
Men det er korrekt er det er gået lidt inflation i pointene. Det virker nemlig ikke logisk, at du f.eks finder det interessant, at bruge eks bare en halv time på at svare på et spørgsmål til 200 point, når du har over 130.000 point i forvejen. Ud over at du måske er en venlig sjæl, der gider at hjælpe dine medmennesker.

Jeg kender ikke til andre alternativer end eksperten, når man skal ha hjælp til visse problemer.
Mine mange netværksproblemer herhjemme, kan jeg ikke få en teknikker ud at kigge på. Jo det kunne jeg måske nok, men min erfaring fra min arbejdsplads, omkring dyrt købte teknikere, siger mig, at de måske nok kan løse et problem her og nu, men problemet, eller et lignende opstår måske igen en uge efter.  Det har jeg ikke økonomi til privat.

Og jeg oplever jævnligt her på eksperten, at mine spørgsmål bliver opgivet. Og ikke et ondt ord om det, for hjælpen er gratis og mine problemer mange.
Derfor mine tanker omkring større pointgivning, da der så måske var nogle, der gik op i pointene og gerne ville kaste sig ud i en længere hjælpesession.

Og til sidst skal jeg sige, at jeg har fået masser af god hjælp her på eksperten. :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
22. maj 2010 - 16:13 #8
SÅ vidt jeg kan vurdere har der ikke været specielt meget inflation i point i snart mange år. Gennemsnit ligger ret solidt omkring 45 point per besvaret spørgsmål.

Givet at der ikke er nogen kontant værdi af point, så er det klart at spørgerne ofte har andre motiver end kun point. Nogen vil gerne hjælpe. Nogen har opdaget at de selv bliver dygtigere af at hjælpe andre.

Der er visse alternativer til E. Men E er nok klart den største i DK. Udenbys er der E-E, SO/SF/SU etc..

Der kan være flere grunde til at man ikke får svar. Man kan spørgse forkert. Men man kan også selv være blevet så dygtig at ens spørgsmål er blevet for vanskelige - rigtigt hårde problemer er der kun meget få som kan svare på og ofte kræver de så meget arbejde at dem der kan svare ikke gider/har tid til det.
Avatar billede Kluddermor Juniormester
25. maj 2010 - 23:56 #9
Good point arne_v.

Jeg lukker spørgsmålet, og tager pointene selv efter hvad jeg kan forstå.