Avatar billede mickster22 Nybegynder
08. maj 2010 - 12:18 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Inno3d 8800GT, fra helvede - SPDIF indgang

Jeg er i gang med at opsætte HTPC, og det går rigtig godt....sådan da.
Jeg har fundet ud af at mit nvidia-kort (inno3d 8800GT) skulle kunne køre lyd over DVI (adaptor til HDMI) hvis man kobler spdif kablet fra motherboardet til.
Jeg har fundet en guide der fortæller hvordan, porten på motherboardet og kablet til at forbinde.... og hvad sker der så??!?
Så er der ikke nogen pins at forbinde til på GFX!!
http://img693.imageshack.us/i/inno3d.jpg/
Det første billede her er fra producentens hjemmeside hvor man på øverste lille højre billede ved siden af den sorte strømindgang kan se to små pins der stikker op af en lille bitte sort boks. So far so good. Det er jo der spdif kablet skal sættes til. Billedet er meget lille, men hvis man zoomer i browseren, kan man godt se det

http://img72.imageshack.us/i/img0205cy.jpg/
andet billede er et af mit eget kort... SER I? INGEN F***ing pins. hvad sker der?
Nå men beklager tonen, men jeg har haft mange forhindringer mht mit setup og jeg syntes jeg havde undersøgt det her med kort/kabel meget grundigt, derfor syntes jeg ikke det er fair at støde på sådan noget lige pludselig.... nå
Mit spørgsmål går vel på.... Kan jeg lodde pins på selv og koble kablet til? Eller er der tale om en fejl på kortet så det skal byttes rundt? Eller er det tough luck... dit kort kan ikke :(
Hvad siger eksperterne?
på forhånd tak
Mvh Mickster22
Avatar billede claes57 Ekspert
08. maj 2010 - 12:58 #1
jeg ville sætte de to pins i.
du kan måske gafle stikket fra et gammelt kort/mobo.
Jeg tror bare, det er sparet væk.
Avatar billede mickster22 Nybegynder
08. maj 2010 - 15:56 #2
Tror du man kan risikere at brænde det hele af? Er funktionen "til stede"?

Tror jeg prøver at lodde nogle pins på :)
Avatar billede claes57 Ekspert
08. maj 2010 - 20:49 #3
der er nok en årsag til, at det er fjernet - så det er på egen risiko.
Avatar billede mickster22 Nybegynder
08. maj 2010 - 21:29 #4
loddede 2 pins i, isatte SPDIF kabel og wupti :)

Skal lige for en god orden sige at det ikke var der hvor jeg først antog at SPDIF pins'ne skulle sidde. De burde sidde ved siden af SLI indgangen, så det var der jeg loddede dem på.

tak for hjælp. point til dig.
mvh Mickster
Avatar billede claes57 Ekspert
09. maj 2010 - 11:42 #5
det var din chance og risiko - så klap dig selv på skulderen, og behold point.
Avatar billede mickster22 Nybegynder
10. maj 2010 - 20:51 #6
Jamen så klapper jeg løs ;)