Avatar billede Slettet bruger
06. maj 2010 - 19:36 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Overvågning - Altså funktionen her på Eksperten..

Hvad gør i andre med listen af "overvågede" tråde ?

I starten forsøgte jeg at rydde op i den... Men den er løbet løbsk (over 4 sider!)
- Det ville tage TIMER at rydde op i den, nu :(

Er det dårlig stil, bare at lade den sejle, og nøjes med Email-adviserne ?
- jeg tænker at det må koste diesel på serveren...
Avatar billede arne_v Ekspert
06. maj 2010 - 20:09 #1
Jeg løber engang imellem uafsluttede spoergsmaal fra de sidste uger igennem for at foelge lidt op.

J1eg har ingen planer om at loebe hele listen igennem. P.t. er den paa 31507.
Avatar billede Slettet bruger
06. maj 2010 - 20:23 #2
OK, hvis du må, så må jeg også : )

NB: Er du KLAR OVER, at du scorer 30 point i snit, på ALLE de tråde du deltager i !

Det må (også) være en rekord ?
Avatar billede Poko1 Ekspert
06. maj 2010 - 20:24 #3
Jeg smider overvågning ud efter en uges tid er ikke videre interesseret i point´s tar mere ved lære af trådene
Avatar billede arne_v Ekspert
06. maj 2010 - 21:33 #4
Det er ikke saa usaedvaneligt.

Baade mig de fleste andre i top 10 scorer ca. 45 point per spoergsmaal vi faar point i.

Saa hvis jeg faar point i 2/3 af de traade jeg deltager i, saa passer de 30 jo fint.
Avatar billede snowball Novice
06. maj 2010 - 21:59 #5
Er det dårlig stil, bare at lade den sejle, og nøjes med Email-adviserne ?

Hvis du fjerner overvågningen, så får du jo netop ingen email - eller har jeg misforstået hvad du mener!? ;)
Avatar billede Slettet bruger
06. maj 2010 - 22:13 #6
Jeg mente, at jeg ignorerer selve listen: Bare lader den vokse og vokse.
Men, som Arne skrev, betyder det tilsyneladende ikke noget.
- dababasen må ligge på noget tungt jern!

Arne, lægger du et svar, så får du 15 mere, for at lette min samvittighed : )
Avatar billede snowball Novice
06. maj 2010 - 22:23 #7
Tja, du skal i hvert fald ikke have dårlig samvittighed over dine 4 sider - jeg har 100 sider mere end dig på den liste ;)
Avatar billede Slettet bruger
06. maj 2010 - 22:39 #8
Det må være det man (sælgerne) kalder et skalérbart system...
Avatar billede arne_v Ekspert
07. maj 2010 - 00:18 #9
Jeg tror ikke at der er så mange som kigger på den liste.

Så performance impact på sitet som sådan er nok minimal.
Avatar billede Slettet bruger
07. maj 2010 - 00:40 #10
Men der skal jo slås op i den, hver eneste gang NOGEN skriver NOGET
- For at afgøre hvem som skal mail-adviseres om det nye indlæg...

En Lotus Notes-database ville IKKE bryde sig om det !!!
Avatar billede arne_v Ekspert
07. maj 2010 - 04:04 #11
Det er rigtigt.

Men det er jo ikke så meget data.

Lad os sige at der i løbet af en dag er aktivitet i 5000 spørgsmål og at der til hver spørgsmål er 10 subscribers og at de gemmes som en klassisk M:M tabel med spm_id INT og user_id INT, og lad os sige at alt aktivitet er 08:00 til 22:00 rimeligt jævnt fordelt.

Det giver 6 queries i minuttet og 400 KB data som skal caches.
Avatar billede Slettet bruger
07. maj 2010 - 08:22 #12
Ja, selve mængden af "levende data" er nok ikke så .. "invaliderende"
- Selve Email-adresserne og indlægenes subjects skal dog også lægges til.

Men det var faktisk mest selve indsættelsen i indexet/træet jeg var "bekymret for"...

MEN, som sagt: Jeg er ikke længere bekymret for MIN andel i belastningen : )
Avatar billede Slettet bruger
15. maj 2010 - 11:26 #13
Godt så - jeg stryger dem selv : |