Avatar billede friskf1 Nybegynder
06. maj 2010 - 09:48 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Access hjælp

Hvilke medlemmmer har lånt film den 26.04.2000 og hvilke film har medlemmet/medlemmerne lånt?

forespørgslen skal indeholde felterne LDato, Mnr, MNavn, FilmNr og FTitel.

Indtil videre har jeg fået lavet dette:

SELECT Udlån.ldato, Udlån.mnr, Medlem.mnavn, Film.filmnr, Film.ftitel
FROM Film, Medlem INNER JOIN Udlån ON Medlem.MNr = Udlån.MNr
WHERE (((Udlån.[ldato]) Like "*26-04-2000"));

Men der mangler noget for at jeg får det rette resultat
Avatar billede mugs Novice
06. maj 2010 - 09:57 #1
Kriteriet skal se således ud under forudsætning af, at feltet dato er et datofelt:

Where (((film.dato)=#4/24/2010#))
06. maj 2010 - 10:22 #2
frisk1, mugs, god morgen.  Jeg er enig i mugs observation.  Men det er nok ikke tilstraekkeligt.  Jeg kan ikke se hvordan du i din query joiner oplysninger om films til de andre oplysninger.  Jeg proevede lige at oprette tre tabeller, Medlem med felterne mnr og mnavn, Udlaan med felterne id, Ldato, mnr, og filmnr, og Film med felterne filmnr og ftitel.  I de tabeller virker denne query:

SELECT Udlaan.Ldato, Udlaan.mnr, Medlem.mnavn, Film.filmnr, Film.ftitel
FROM (Udlaan INNER JOIN Medlem ON Udlaan.mnr = Medlem.mnr) INNER JOIN Film ON Udlaan.filmnr = Film.filmnr WHERE Udlaan.Ldato Like #26-04-2000#

Jeg haaber det virker.  Hvis ikke, saa beskriv de tabeller du bruger og vi proever igen.
Avatar billede friskf1 Nybegynder
06. maj 2010 - 10:32 #3
Jeg kan ikke få det til at virke, jeg får et forkert resultat, ved brug af dette.

Vil du have databasen så du kan se det?
Avatar billede mugs Novice
06. maj 2010 - 11:44 #4
mugs snabelting mail.dk

som en .zip fil
06. maj 2010 - 12:30 #5
friskf1, hvis det var mig du mente saa ser jeg foerst nu dit indlaeg.  Min email staar under min profil (klik paa mit brugernavn,) men hvis du allerede er i gang med mugs saa antager jeg at det foerer til en loesning og jeg forholder mig afventende.
08. maj 2010 - 12:51 #6
Som medlem af denne traad er jeg interesseret i hvordan det gaar.  Er der siden i forgaars kommet en loesning?  Hvis ja, luk venligst traaden.  Hvis nej, hvordan kommer vi videre?
Avatar billede mugs Novice
08. maj 2010 - 13:01 #7
Sendte et forslag TOR aften og gennemgik db FRE formiddag hvorefter jeg sendte en ny db med et par gennemgribende ændringer i bl.a. relationer og oprettelse af PK.
14. maj 2010 - 05:12 #8
friskf1, er det ved at vaere lukketid?
Avatar billede friskf1 Nybegynder
17. maj 2010 - 21:28 #9
Undskyld mit fravær!

Jeg har svaret her

SELECT Udlån.LDato, Udlån.MNr, Medlem.MNavn, VideoBånd.FilmNr, Film.FTitel
FROM ((Udlån INNER JOIN Medlem ON Udlån.MNr = Medlem.MNr) INNER JOIN VideoBånd ON Udlån.VBNr = VideoBånd.VBNr) INNER JOIN Film ON VideoBånd.VBNr = Film.FilmNr
WHERE (((Udlån.LDato)=#4/26/2000#));

Mange tak for hjælpen