Avatar billede haxxor_jay Nybegynder
05. maj 2010 - 09:58 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til SQL i Access

Har fået en opgave som hedder and i quote:

"Det er nu jeres opgave at dannse en ny forespørgelse indeholdende felterne Inr, Inavn, FilmNr og FTitel, i nævnte rækkefølge for alle de film, som enten Kevin Costner eller michael Apted har været intruktør på.

Den Nye forespørgelse skal være sorteret efter FTitel i faldende orden."

Vores ummidelbare bud lyder på:

SELECT Inr.Instruktør as Instruktørnummer, Inavn as Instruktørnavn, FilmNr as Filmnummer, Ftitel as Filmtitel
FROM Instruktør, Film
WHERE Inavn=[Kevin Costner].[Michael Apted]
SORT BY FTitel DESC

Hvor er fejlen(e)? på forhånd tak..
Avatar billede mugs Novice
05. maj 2010 - 10:18 #1
select film.instruktørnr, film.instruktørnavn, film.filmnr,film.ftitel
from film
where(((film.instruktørnavn = "kevin costner" or (((film.instruktørnavn = "michael apted" ))
order by film.ftitel desc;
Avatar billede terry Ekspert
05. maj 2010 - 10:23 #2
haxxor_jay, you should also think about closing your other question. Much easier to get help that way?
Avatar billede haxxor_jay Nybegynder
05. maj 2010 - 10:32 #3
tak for forsøget mugs, men den svarer:

Der er en syntax fejl, fordi der mangler en operator i Forespørgelsesudtrykket "(((film.instruktørnavn = "kevin costner" or (((film.instruktørnavn = "michael apted" ))
order by film.ftitel desc;"

skal siges det er første gang vi arbejder med dette så vores viden er lig nul..
Avatar billede mugs Novice
05. maj 2010 - 10:37 #4
Ja der mangler et par )):

((((film.instruktørnavn) = "kevin costner" or (((film.instruktørnavn) = "michael apted" ))
order by film.ftitel desc;"
Avatar billede terry Ekspert
05. maj 2010 - 10:58 #5
If you place an answer and accept it with this question http://www.eksperten.dk/spm/595371

you get your points back too :o)