Avatar billede larsgrau Forsker
03. maj 2010 - 14:09 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Update af formular

Hej

Jeg har lige et lille problem, jeg har en formular, hvor når jeg har rettet data i den trykker på en knap hvor den flytter data til en anden tabel og det virker fint. så har jeg lavet en forspørgelse og henter data fra den tabel som jeg har flyttet de rettet data til. de data bliver bruger i en formular, så jeg vil gerne have at formularen bliver opdateret også med de nye data fra forspørgelsen.

kan det lade sig gøre ??

/lars
Avatar billede terry Ekspert
03. maj 2010 - 14:19 #1
me.requery
Avatar billede terry Ekspert
03. maj 2010 - 14:20 #2
if its another form then

forms!NameOfFormGoesHere.requery
Avatar billede terry Ekspert
03. maj 2010 - 14:20 #3
.
Avatar billede larsgrau Forsker
03. maj 2010 - 15:04 #4
Det dur ikke, den vil ikke update formularen automatisk
Avatar billede terry Ekspert
03. maj 2010 - 15:08 #5
can you send me your dB?

ekspertenATsanthell.dk
AT = @
Avatar billede larsgrau Forsker
03. maj 2010 - 15:18 #6
Hej

Det kan jeg desværre ikke grundet classification

men du kan få dette

DoCmd.SetWarnings False

DoCmd.DoMenuItem acFormBar, acRecordsMenu, acSaveRecord, , acMenuVer70 ' Gemmer data i ikkerettetdata

Me.Rettet = True 'sættet rettet til Ja

Me.PRF = 1000000 / PRI_Average ' regner PRF ud

Me.Reportting_unit = "Mig"

DoCmd.Requery ikkerettetdata ' Genindlæser tablen

DoCmd.RunSQL "INSERT INTO Rettetdata  select * from Ikkerettetdata where rettet = true" ' Kopier data fra ikkerettetdata til rettetdata tabler

DoCmd.RunSQL "delete from Ikkerettetdata where rettet = true" ' Slettet den record man lige har kopiret

DoCmd.GoToRecord , , acNext ' går til næste record

If DCount("Date", "ikkerettetdata") = 0 Then DoCmd.Close

Det er det der sker ved tryk på knappen og det der skal ske også er at den skal også update en formular som hedder form_rettetdata som bygger på en forspørgelse som hedder qry_rettetdata

Håber det hjælper lidt

/lars
Avatar billede terry Ekspert
03. maj 2010 - 15:26 #7
.

forms!form_rettetdata.requery

If DCount("Date", "ikkerettetdata") = 0 Then DoCmd.Close
Avatar billede larsgrau Forsker
03. maj 2010 - 15:28 #8
min fejl fede finger
Avatar billede terry Ekspert
03. maj 2010 - 15:31 #9
so it works?

Thanks