Avatar billede svjensen Nybegynder
03. maj 2010 - 12:15 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Interaktiv forespørgelse

Jeg har en forespørgelse, som jeg afgrænser vha. en formular, hvori brugeren kan udvælge selekteringskriterierne.
P.t. kan jeg få det til at virke ved at eksekvere selve formularen, som så loader forespørgelsen.

Kan jeg få åbnet formularen, når jeg eksekverer forespørgelsen i stedet?
Dertil kommer, at jeg ønsker at basere en rapport på den pågældende forespørgelse, men jeg har lidt problemer med at få åbnet formularen først, så brugeren kan vælge kriterierne.

/Søren
Avatar billede terry Ekspert
03. maj 2010 - 12:29 #1
"Kan jeg få åbnet formularen, når jeg eksekverer forespørgelsen i stedet?"

No, or at least not so that it can be used to enter your criteria
Avatar billede terry Ekspert
03. maj 2010 - 12:32 #2
"Dertil kommer, at jeg ønsker at basere en rapport på den pågældende forespørgelse, men jeg har lidt problemer med at få åbnet formularen først, så brugeren kan vælge kriterierne."

Lets say you have a form where you enter your criteria. If the report is based on the query WITHOUT any criteria from the form, you can open the report from the form in code and including the criteria from the form.
Avatar billede svjensen Nybegynder
03. maj 2010 - 12:41 #3
Terry, foretrækker du dansk eller engelsk?
Avatar billede terry Ekspert
03. maj 2010 - 12:58 #4
dansk er OK
Avatar billede svjensen Nybegynder
03. maj 2010 - 13:09 #5
Ok.

#1
Fint nok.

#2
Kan du hjælpe mig lidt videre med det?
Lad os sige, at jeg ønsker at udvælge poster inden for en given periode vha. min formular og forespørgelse. Fx peridoen 01-01-2010 til 31-12-2010. Disse poster vil jeg gerne have præsenteret i min rapport.
Min formular hedder 'frm_DefinePeriod', og de to input felter hedder 'StartDate' og 'EndDate'.
Min forespørgelse hedder 'qry_ExtractPeriod'.

Hvordan håndterer jeg det i min rapport?

/Søren
Avatar billede terry Ekspert
03. maj 2010 - 13:12 #6
I'll need to see the db

ekspertenATsanthell.dk

AT= @
Avatar billede terry Ekspert
03. maj 2010 - 18:34 #7
DoCmd.OpenReport stDocName, acPreview, , "Colour = '" & Me.Colour & "'"
Avatar billede terry Ekspert
03. maj 2010 - 21:41 #8
thanks
Avatar billede svjensen Nybegynder
03. maj 2010 - 21:53 #9
Thank you :-)