Avatar billede grzona Ekspert
02. maj 2010 - 08:38 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

TV i udu

Hejsa Eksperten:-) Fed webside.

Jeg har været herinde pga computer ting.
Men nu prøver jeg med noget HiFi!

Jeg har prøvet mange andre steder, uden held:-(
Hvis jeg finder svaret HERINDE vil jeg spræde det gode budskab, at eksperten - ROCKS - :-)

Jeg har et dumt lille billigt fjernsyn af mærket EuroLine!

Men det gik også godt lige indtil jeg en dag sad og fumlede med fjernbetjeningen og pludseligt fandt nogle menuer man nok ikke burde rode med:-s
Jeg kørte rundt i disse i den tro at jeg kunne indstille mit tv meget bedre end det allerede VAR indstillet.

Da jeg så kom tilbage til "virkligheden" opdagede jeg til min rædsel at jeg ÅBENBART havde været inde og indstille ved nogen HELT centrale indslillinger som man ikke burde pille ved. Det resulterede sig i at ca 50 % af alle kanaler jeg BURDE kunne tage er røget væk:-(????

Det viser sig så også at jeg ikke har kunne komme ind i de indstillinger siden. Fordi det åbenbart er ret svært, eller indviklet at komme ind i dem!.
Det er heller ikke lykkes mig at komme ind i de samme indstillinger siden.

Hvorn F.... får jeg mit TV tilbage i Fabriks tilstand?

P.S. tak for dette fede sted:-)

Peter Andersen
Avatar billede 220661 Ekspert
02. maj 2010 - 11:26 #1
Model nummer på tv ville være en god ting at vide her??
02. maj 2010 - 11:27 #2
Jeg kan godt forstå, at du som ny (???) bruger har svært ved at finde rundt i dette forum.
Det er en dog god ting at vide, at denne kategori er beregnet til fejl og forslag ved brug af Eksperten.dk...
Derfor syntes jeg at du burde oprette dit spørgsmål under en anden mere passende kategori...

http://www.eksperten.dk/spm/Generelt-IT/Andet/
Avatar billede grzona Ekspert
05. maj 2010 - 06:49 #3
hej Karise_larry

Jeg sad længe og overvejede hvor jeg skulle poste mit spørgsmål, så jeg troede at jeg havde fundet det bedst egnet katogori.
Hvor ville den bedste kategori være så?

venligst Peter Andersen
Avatar billede grzona Ekspert
05. maj 2010 - 06:51 #4
hej 220661:-) hvor finder man normalt lige det?

venligst Peter Andersen
Avatar billede 220661 Ekspert
05. maj 2010 - 17:42 #5
Bag på tv står det på en markat (plejer det).
Avatar billede grzona Ekspert
05. maj 2010 - 18:56 #6
Hej 220661:-)

Aaaarh! ja oki Der var jo et nummer:-0
Endelig èn der lyder som om han ved hvad han snakker om:-)
Har været rund på Euroline og mailet dem uden svar. Har mailet Dr og TV" med ret dårlige svar osv.

Jam ganske rigtigt bag på stod der et Model Nr:-)

CTV 3020X

Det ville være sindsygt hvis du kunne hjælpe mig;-) Jeg har stødt hovdet mod muren ligemeget hvor jeg kom:-(
Og fordi jeg i øjeblikket betaler for ca 5-6 kanaler jeg ikke en gang kan se!!!!:-(

Men okey jeg kunne vel bare lade være med at pille ved fjernbetjeningen:-(

- menuen der blev væk!!!:-0

venligst Peter

P.S. det er også derfor jeg har stillet denne som SVÆREST. Da jeg tror at det nok ville være lidt af en udfordring;-)

Peter
Avatar billede grzona Ekspert
05. maj 2010 - 19:02 #7
Jeg har lagt mærke til at B.la Opra skære noget af venstre side når man skal læse mine svar. Så bare for en god ordens skyld så er model nummeret  CTV 3020X

Tak

Peter
Avatar billede 220661 Ekspert
05. maj 2010 - 19:30 #8
CTV er det producent navnet?
Får ikke mange hits på søgningerne desværre.
Har du flere oplysninger?
Avatar billede 220661 Ekspert
05. maj 2010 - 19:36 #9
Kan det passe at tv er et Amstrad?
HAr du ingen manual at støtte dig til?
Avatar billede 220661 Ekspert
05. maj 2010 - 19:37 #10
Nej det hedder euroline skrev du jo
Avatar billede grzona Ekspert
05. maj 2010 - 19:40 #11
Manualen siger INTET om det problem jeg har:-( det er en meget tynd og kortfattet manual.

Jeg er da klar med alskins oplysninger du måtte have brug for.
Sig frem. Jeg har ingen forstand på lige HiFi:-(

peter
Avatar billede 220661 Ekspert
05. maj 2010 - 19:51 #12
Og du har forsøgt at søge på kanaleren igen??
Kan være du får nogle muligheder under installationen af dem.
Jeg tænker på at rette indstillinger til.
Det er lidt svært at hjælpe på dette spm.
Jeg kender overhovet ikke noget til Euroline desværre, og søgninger på det giver intet.
Avatar billede grzona Ekspert
05. maj 2010 - 20:19 #13
Okey!:-(

Nej jeg har kørt en kanal rundfarts indstilling af kanalerne.
Det eneste DEN menu - altså den menu dødelige bruger var meningen skulle bruge - (og ikke den indviklede og ret sikkert - teknikker menu, jeg hovsa kom ind i og ikke kan komme ind igen.)
Den NORMALE menu kan kun fange de kanaler der NU er tilgænlige. efter jeg har kommet til at - åbenbart - afkode 5-6 af kanalerne som den automatiske kanal tuner ikke mere kan finde.

Nej jeg kan ikke rette dem til. Den ENESTE kanal jeg får ind - og som jeg også burde kunne se klart - er tv3 og den bliver ikke særlig klar af fin tuningen:-(

Nej Euroline er nok ikke det bedste:-(

Men tusinde tak for at du prøvede

Peter
Avatar billede grzona Ekspert
05. maj 2010 - 20:30 #14
skal jeg bare lukke?
Avatar billede 220661 Ekspert
05. maj 2010 - 20:45 #15
Det er jo helt op til dig selv. Kan ikke lige finde ud hvordan man kan resette det.
Ting er lettere når man selv roder med det. Specielt når det ikke er et mærke man overhovet ikke kender.
Nu ved jeg ikke hvor stor tålmodighed du har, men jeg tror jeg havde leget lidt med betjeningen, for at se om du ikke kom tilbage der hvor du ikke skulle pille. Kan jo være der stod noget med "factory settings" eller noget ligninde.
Men ligemeget hvad du finde på, må du have held og lykke med det.
Ps Ved du hvem der laver service på disse TV?
De burde vide hvardan man resetter tv'et!
Avatar billede grzona Ekspert
05. maj 2010 - 20:58 #16
Nej! Der er en knap på fjernbetjeningen hvorpå der står - Menu!
Der kan man indstille ALT på fjernsynet som man nu burde kunne.
Men en dag skulle jeg fra en `1 cifret kanal til en `2 cifret. der kom jeg til at trykke på nogle knapper som fremgav en menu der TYDELIGVIS bar præg af at det sikkert ikke var mening at dødelige tv narkomaner skulle rode med lige det:-) DET gjorte jeg i den tro at jeg MÅSKE kunne tune mit tv lidt op, fordi jeg jo UDEMÆRKET godt vidste at det IKKE var den gænse menu.
Desværre roede jeg nok ved noget grundlæggende for pludseligt kunne jeg ikke tune ind på 5-6 kanaler jeg BURDE kunne tune ind på....fin tuning eller ej.

Nej jeg ANER ikke hvem der har ansvaret for disse apparater.
Jeg fandt en e-mail adresse på noget euroline.... men har aldrig hørt noget! Sådan er det vel når man har noget billigt lort:-s

Peter
Avatar billede 220661 Ekspert
06. maj 2010 - 16:12 #17
Ja tingene hænger nu engang sammen desværre.
Avatar billede grzona Ekspert
27. september 2010 - 02:51 #18
tak for svarrene:-)