Avatar billede GurliE Nybegynder
21. april 2010 - 09:45 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hjælp, System Recovery Options

Hej.

Jeg har to store problemer, 1. jeg har ikke en dyt forstand på computer, 2. min søns pc. som er en Acer Aspire 8730ZG
1. Den starter op med windows-fejlgenoprettelse
2. Start reparation under start (anbefaler).
3. Derefter kommer der et billede frem, hvor man skal vælge select a keyboard layout - den står på us, hvilket jeg lader blive der (er det rigtig?)
4. Den forlanger så at jeg skal - Select an operating system  to repair, men der er intet i den hvide kolonne, der står så nederst - if you do not see your operating system listed, click load drivers to load drivers for your hard disks.
5. Når jeg så trykker på load drivers, siger den at jeg skal - Insert the installation media for the device and click ok to select the driver. Hvad er det???

Hvad skal jeg så?, jeg håber der er nogen der forbarmer sig over mig, og vil hjælpe mig igennem dette monster, og videre derfra så min søns pc´er kan komme til at virke igen.
Avatar billede kosmos Nybegynder
21. april 2010 - 10:41 #1
Genstart computeren og hold <Alt> knappen nede mens du trykker på knappen <F10> med ca 2 sekunders mellemrun indtil du får muligheden for at gå ind og genskabe computeren.

Her kan du sætte computeren tilbage til fabriksindstillingerne så den vil være ligesom første gang i tændte den.

- Kosmos
Avatar billede GurliE Nybegynder
21. april 2010 - 11:23 #2
Tusind tak Kosmos. :-)

Den virker nu, Jeg bliver lige nød til at spørge. Er det i samme stil som hvis den blev formateret? Så den starter som ny?
Avatar billede kosmos Nybegynder
21. april 2010 - 13:11 #3
Det kommer an på hvordan acer har lavet computeren, mange gange vil den gemme dokument mappen.

Men ja, det er en "formatering" af maskinen.

- Kosmos
Avatar billede GurliE Nybegynder
21. april 2010 - 13:27 #4
Super. Kanon god hjælp. Tusind tak.:-)
Avatar billede nissenshus Nybegynder
28. juli 2010 - 16:33 #5
hvornår skal man trykke <alt> og <F10> ?? (: