Avatar billede chr_dk8270 Novice
19. april 2010 - 16:15 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Fejlmelding: Auto detect (analog input)

Efter opgradering fra Vista Home Edition til Win7 fremkommer ved opstart - og når programmet er gået i dvalestilling og skal genstarte - en kort fejlmelding som anført i overskriften placeret i en sort boks lidt større end teksten.

Jeg har på fornemmelsen, at det kan have noget at gøre med min internetforbindelse, hvor jeg har forsøgt for et lille stykke tid siden at rette på forbindelsen. Jeg har et lille netværk forbundet med en D-Link DIR-615 router bestående af 2 faste og en bærbar computer. Den ene faste computer er forbundet med fastnet, den anden med trådløst lige som den bærbare.

I Vista HE kaldtes netværket Arbejdsgruppe, i Win7 såvidt jeg kan se Hjemmearbejdsgruppe, hvis man starter forfra. Måske skulle jeg få hele netværket renoveret, men jeg må erkende, at det ikke er min stærke side. Der er der dog ind i mellem funktionsfejl.

Men måske er fejlmeddelelsen som jeg søger svar på slet ikke forbundet med netværket, men noget andet. Nogen der kan hjælpe?
Avatar billede thov Forsker
19. april 2010 - 16:29 #1
'Analog input' lyder mere som en lyd-enhed.
Har du et eller andet tilsluttet lydkortet - head-set f.eks. ?
Avatar billede chr_dk8270 Novice
19. april 2010 - 16:39 #2
nej det har jeg ikke. Jeg har haft en ekstern disk tilkoblet i et stykke tid, men forøjeblikket er den ikke, og stadig samme fejlmeddelelse.
Avatar billede The_Buzz Novice
19. april 2010 - 16:54 #3
Tryk på din Digital / Analog knap på monitoren...
Avatar billede thov Forsker
19. april 2010 - 17:03 #4
Uuups.. Det er ikke lyd, men grafikken.

Har du VGA og DVI tilsluttet samtidig - så fjern den ene.

Det kan være dårlig forbindelse i kablet til monitoren.

Det kan være for høj opløsning på skærmen.

Da du opgraderede til W7, indlæste du da chipset-driverne ?
19. april 2010 - 18:32 #5
Jeg kan godt forstå, at du som ny (???) bruger har svært ved at finde rundt i dette forum.
Det er en dog god ting at vide, at denne kategori er beregnet til fejl og forslag ved brug af Eksperten.dk...
Derfor syntes jeg at du burde have oprettet dit spørgsmål under en anden mere passende kategori...

http://www.eksperten.dk/spm/Styresystemer/Workstation/Windows7/ ?
Avatar billede chr_dk8270 Novice
21. april 2010 - 12:12 #6
Hej Larry!

Jamen det må du undskylde. Helt ny bruger er jeg ikke, jeg har faktisk haft glæde af Eksperten flere gange i årenes løb, men jeg må erkende, at der godt kan gå tid imellem jeg besøger Eksperten, og så har jeg altså denne gang ramt en forkert landingsbane, det kan jeg godt se. Skal bestræbe mig på at se ordentligt efter næste gang.

chr.
Avatar billede chr_dk8270 Novice
21. april 2010 - 12:28 #7
Hej Buzz - tak for dit tip, jeg tror, det er vejen frem, men helt, i hvert fald fortæller knappen noget om Auto Detect. Jeg vender tilbage med det første.

christian