Avatar billede kfbirch Nybegynder
15. april 2010 - 17:06 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Problem med udskrift af rapport(er) på forskellige computere

Kære alle eksperter,

Jeg har følgende problem.

Ved udskrift af rapporter på forskellige computere, er der tekstbokse, hvor f.eks. sidste bogstav ikke kan være der på den ene computers vis udskrift/udskrift. Men både ser og printer tilfredsstillende ud på den anden computer.

Computerne har samme skærm. Eneste forskel er styresystem. Den ene er opsat med Vista og den anden 7.

Er der nogen, som kan gennemskue, hvad der er galt?

På forhånd tak.
Avatar billede kfbirch Nybegynder
15. april 2010 - 17:10 #1
En enkelt korrektion. Den ene pc er opsat med Windows XP (ikke Vista) - det er den pc der viser rapporterne korrekt. Den anden med Windows 7.
15. april 2010 - 19:58 #2
... Skærmopløsning ?
Avatar billede fdata Forsker
19. april 2010 - 21:35 #3
Det er jo nok nærmere et spørgsmål om printerdriver. I Access er rapporter jo bundet til en bestemt printer, og Access bruger specifikationerne fra printerdriveren til at beregne placeringer, bredder osv.
Når du printer (eller bruger Vis udskrift) vil resultatet derfor være et udtryk for den printerdriver, som rapporten blev defineret under. Jeg gætter på, at den pc, der viser rapporten korrekt, er den pc, som rapporten blev dannet på.
Hvis der er tale om 2 forskellige printerdrivere (og det er jo nok tilfældet her), vil der altid kunne være små differencer. That's life :o(
Avatar billede kfbirch Nybegynder
07. maj 2010 - 08:28 #4
Vi har ikke kunne finde en løsning, så vi har skiftet Windows 7 ud med XP på den ene computer. Så virker det.
Avatar billede fdata Forsker
08. maj 2010 - 16:15 #5
Fint. Så skal du jo bare lukke spm. :o)
Avatar billede kfbirch Nybegynder
12. maj 2010 - 09:58 #6
Ingen løsning