Avatar billede celal Nybegynder
15. april 2010 - 11:30 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Access 2007 formular problem

Jeg har et meget spøgs problem. Jeg har udviklet en applikation i Access 2003 som har tabel sammenkædning med MSSQL. Når jeg åbner appliaktionen i Accee 2007, så er der nogle af mine formulare som er helt tom der vises ingen data selv om der er data i tabellen. Forspørgslen som bliver brugt i formularens postkilden står rigtigt. I designvisning går jeg ind i formularens postkilde og vælger den forspørgsel som allrede står på postkilden, og efter jeg gemmer formularen og køre formularen så virker det igen og jeg kan se data igen. Dvs. jeg gøre ikke andet end at gemme formularen som den allerede er. Nogen som har en forklaring?
Avatar billede celal Nybegynder
15. april 2010 - 11:33 #1
Det skal i øvrigt lige siges at det er kun en 1 gangs ting. Når efter jeg i postkilde listen har valgt det samme forspørgsel(datakilde) og gemt, så opstår problemet ikke mere på applikationen.
Avatar billede terry Ekspert
15. april 2010 - 11:45 #2
"og efter jeg gemmer formularen og køre formularen så virker det igen og jeg kan se data igen"

And if you close and open again?
Avatar billede celal Nybegynder
15. april 2010 - 15:14 #3
Når jeg lukker og åbner igen, så virker det stadig.
Avatar billede celal Nybegynder
15. april 2010 - 15:17 #4
Jeg udvikler applikationen i Access 2003. Hver gang jeg skal ud til brugerne med en opdatering skal jeg konfigurere deres SQL og Applikation. Og dem som bruger Access 2007 får nogle gange disse problemer. Når jeg er færdig med at udvikle i Access 2003, så både kompilere jeg og køre en komprimere og reparere database. Så jeg forstår ikke at datakilden kan låse sig på den måde.
Avatar billede terry Ekspert
15. april 2010 - 15:28 #5
"Så jeg forstår ikke at datakilden kan låse sig på den måde"

It does sound strange i must say.

In your previous question you had a problem with primary keys I seem to remember. This problem cant have anything to do with that can it?
By updating the datasource will very likely ensure that any changes to the datasource (query/table) also updates information tothe form (internal information)
Avatar billede celal Nybegynder
03. maj 2010 - 15:23 #6
Ja, men jeg kan heller ikek forstå det. Men kunne det være et Access problem? Det virker jo udemærket i Access 2003
Avatar billede celal Nybegynder
29. november 2010 - 13:16 #7
Lukker spørgsmålet. Fandt desværre aldrig en løsning på dette.