Avatar billede bobbedude Nybegynder
14. april 2010 - 14:00 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

opdater og gå til næste record

Når en bruger opdater tekst i en form hvordan er det så lige jeg kan sende ham videre til næste record når han klikker opdater ?
det er vel noget med rs.movenext men hvordan helt nøjagtig ?
Avatar billede keysersoze Guru
14. april 2010 - 19:14 #1
hvis du kun hiver den pågældende post ud du benytter i din form giver movenext ingen mening - movenext fungerer kun på dit recordset og det eksisterer formentlig ikke når du er færdig med at opdatere. Mon ikke du nærmere er tvunget ud i en select der hedder noget a la

select top 1 * from tabel where id > " & netopredigeretpostid
Avatar billede bobbedude Nybegynder
15. april 2010 - 08:46 #2
Jo keysersoze men hvis jeg bruger eks. select top 1 * from tabel where id > " & netopredigeretpostid  hvad sker der så hvis det er den sidste record ? Da ville jeg gerne kunne hoppe til den første igen men det kunne man måske bare gøre med if eof ?
Avatar billede keysersoze Guru
15. april 2010 - 18:48 #3
Det vil jeg umiddelbart mene er det bedste du kan gøre - alternativet ville være at du skulle hive samtlige data og arbejde på dem, men det kan let blive uhensigtsmæssigt.
Avatar billede keysersoze Guru
27. juni 2010 - 11:04 #4
Lukketid?
Avatar billede bobbedude Nybegynder
22. august 2010 - 01:51 #5
jaja luk
Avatar billede keysersoze Guru
22. august 2010 - 09:27 #6
Tak for hjælpen? Hvis ikke der kommer en bedre forklaring til at du beholder point anmelder jeg dette for misbrug.