Avatar billede frozzi Nybegynder
14. april 2010 - 08:25 Der er 20 kommentarer

Dansk bredbånd - Problemer med trådløs Internet

Jeg har netop i dag fået installeret min fine 50/50 mbit forbindelse som jeg har glædet mig meget til at få!

Det virker upåklageligt når jeg sætter kabel til, men nårjeg prøver at tilslutte min access point gider den ikke fungere ligesom med mit gamle bredbånd? Nogen der oplever samme problem, eller ved hvordan man løser dette?

Det eneste jeg fik med var en CBS boks: CPS218Ci som jeg ikke er helt sikker på hvad er, den får fibernetstikket fra væggen ind i port et, hvorefter jeg sætter et stik i port 7 som jeg sætter direkte i min computer og det virker... Hvis jeg sætter den direkte ind i min access point, eller til min router/switch og videre til min access point virker det ikke?!?! Hvorfor???
Avatar billede besle Nybegynder
14. april 2010 - 08:26 #1
Har du slået det der DHCP eller hvad det nu hedder, til/fra?
Avatar billede frozzi Nybegynder
14. april 2010 - 08:32 #2
Skal det slåes fra min wireless access point?
Avatar billede besle Nybegynder
14. april 2010 - 08:45 #3
Jah, enten fra eller til på dit access point.
Avatar billede frozzi Nybegynder
14. april 2010 - 08:55 #4
Jeg kan kun vælge på Linksys Static IP, eller Automatic DCHP?
Avatar billede besle Nybegynder
14. april 2010 - 08:59 #5
Tror det skal være Automatic.
Avatar billede frozzi Nybegynder
14. april 2010 - 09:00 #6
Du har ret, det virker mange tak :)

Du skulle vel ikke også have forstand på at åbne porte med dansk bredbånds udstyr? Før havde jeg min Zyxel router, hvor jeg åbnede dem i og det funkede, men her er der ligesom ikke nogen router, men bare den der CPS boks?
Avatar billede besle Nybegynder
14. april 2010 - 09:10 #7
Du kan ikke komme på din CPS box, ligesom din router?
Avatar billede frozzi Nybegynder
14. april 2010 - 10:10 #8
Nej det fungere ikke på samme måde tror jeg, der står ingen IP, eller intet i manualen...
Avatar billede besle Nybegynder
14. april 2010 - 10:16 #9
Hvem er din udbydder? de må da kunne fortælle dig det? Kan intet finde når jeg søger efter CBS BOX.
Avatar billede frozzi Nybegynder
14. april 2010 - 10:58 #10
Det er dansk bredbånd igennem seas...
Avatar billede besle Nybegynder
14. april 2010 - 11:08 #11
Så vidt jeg kan se, burde det i forvejen være med alle porte åbne.

Kilde:
http://www.piratgruppen.org/forum/archive/index.php/t-70747.html

Ved ikke om der står noget dér der kan hjælpe
Avatar billede frozzi Nybegynder
15. april 2010 - 08:08 #12
Du havde ret igen igen :)
Nu er mit næste problem så at min medieafspiller (Popcorn Hour C-200) har fået tildelt sig sin egen Internet IP, og derfor ikke er til at se på mit LAN netværk, så jeg kan ikke finde den... Jeg har en router som jeg har prøvet at tilslutte uden held dog, for netop at tildele den en LAN IP så jeg kan se den på mit hjemmenetværk, nogen der kender noget til det problem?
Avatar billede besle Nybegynder
15. april 2010 - 08:26 #13
Du har ikke mulighed for at komme på den fra nettet?
Avatar billede frozzi Nybegynder
15. april 2010 - 08:33 #14
Jo hvis jeg fjerner Internettet fra min switch så det kun er et lokal netværk, så kan jeg stadig ikke se den, jeg kan kun se den når jeg forbinder den direkte til min computer uden om switch, hvilket ikke var et problem før, hvor der var en router...
Avatar billede frozzi Nybegynder
15. april 2010 - 08:39 #15
Jeg har nu fundet ud af, hvis jeg manuelt tildeler min popcorn en IP f.eks. 192.168.1.35 og tildeler min computer en IP f.eks. 192.168.1.30 så kan jeg se den på mit hjemmenetværk, men så kan jeg ikke gå på nettet? Er der ikke et andet alternativ?
Avatar billede besle Nybegynder
15. april 2010 - 08:52 #16
Den kan ikke bruges sådan at den kan bruges over nettet via FTP ? derved ville du jo kunne få adgang til den overalt?
Avatar billede frozzi Nybegynder
15. april 2010 - 08:59 #17
Jo det virker også alletiders, men det er bare lidt irriterende at skulle forbinde sig med den når den står 2 meter væg, via nettet, med henblik på at slette og installere ting og sager på den, som tager længere tid via et ftp program...
Avatar billede besle Nybegynder
15. april 2010 - 09:19 #18
Jah kan jeg godt se. Du kan ikke lægge en kode på selve harddisken, give dig selv fuld retigheder over den, så du kan slette ting og lægge ting på den, via internettet? Har prøvet noget lignende engang, til et Lan party, hvor alle fik adgang til en 2tb harddisk, via FTP, hvor alle kunne slette og lægge filer på harddisken som det passede os.
Avatar billede frozzi Nybegynder
15. april 2010 - 09:24 #19
Jo det kan jeg faktisk godt... Men... Problemet faktisk løst nu, jeg tilsluttede den direkte til min computer, hvorefter jeg lavede en genvej til en mappe på den, til mit skrivebord. Hvorefter jeg satte den tilbage i min switch og den igen forsvandt inde i "andre computere" som det hed i det gamle windows, men det virkede da jeg klikkede på genvejen, til trods for den har en Internet IP... Så nu virker det sgu :) Tak for ulejligheden
Avatar billede besle Nybegynder
15. april 2010 - 09:27 #20
hehe det er da helt okay, og godt du fandt ud af det :P