Avatar billede fensmark Nybegynder
04. april 2010 - 10:14 Der er 4 kommentarer

Kan er finde kanaler

Jeg har købt en sony bravia kdl 37 tommer, med indebygget dvb c og t tuner.
Jeg har et problem med at fjernsynet pludselig ikke kan finde mine kanler. Dette til trods for at jeg har lavet en ny kanalsøgning, og den finder alle kanaler, så er skærmen sort. Hvis jeg så skifter kanal til en hvilken som helst anden kanal, og så går tilbage til den første kanal den ikke kunne finde, så er den tilbage igen. Men, nogle gange må jeg skifte kanal flere gange, før fjernsynet finder noget. Det gælder alle kanaler, også DR1 og TV2. De analoge kanaler, er der ikke noget problem med. Stofa, siger det ikke er deres problem.......,. Hva kan problemet være?? Jeg har købt canal total pakken, og MD pakken, og det er det samme problemet med dem.
Jeg har ingen zaptor boks, men bruger den indebyggede tuner.
Håber i kan hjælpe.
04. april 2010 - 10:26 #1
Velkommen til ...

Jeg kan godt forstå, at du som ny bruger har svært ved at finde rundt i dette forum.
Det er en dog god ting at vide, at denne kategori er beregnet til fejl og forslag ved brug af Eksperten.dk...
Derfor syntes jeg at du burde oprette dit spørgsmål under en anden mere passende kategori...

http://www.eksperten.dk/spm/Diverse/Fri-debat/
Avatar billede The_Buzz Novice
04. april 2010 - 10:51 #2
Umiddelbart lyder det til at det der er problemet er at dit TV kun kan køre MPEG-2 og ikke MPEG-4.

Alle de HD tv kanaler og digital kanaler sendes PT i MPEG4 hvor f.eks tv2, dr og dr2 sendes i MPEG2. Kan du se dem?
Avatar billede The_Buzz Novice
04. april 2010 - 10:53 #3
Er det sådan en fidus? SÅ er der kun MPEG2 i den
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=439942
Avatar billede fensmark Nybegynder
04. april 2010 - 21:33 #4
tak for svar Buzz. Nogle gange kan jeg se alt,, også tv2 og dr2, men ikke altid. Det som irriterer mig, er at jeg de første 14 dage ca. ikke havde nogen problemer overhovedet.
Da jeg købte fjernsynet hos Fona, stod der også på fjernsynet at det var MPEG 4 tuner, og jeg blev også informeret af sælger, at det overhovedet ikke var noget problem med det ny tv-signal.
Så du mener simpelthen at jeg er blevet røvrendt af Fona.

Men, nok en gang tak for hjælp Buzz.