Avatar billede Lyngbymand Nybegynder
31. marts 2010 - 11:48 Der er 12 kommentarer

PC genstarter konstant

Ved opstart for tre dage siden, gav XP besked om at der skulle ryddes op i Hard Disken, på min stationære, det ville tage nogle minutter og programmet ville genstarte automatisk. ( Husker ikke ordlyden pricæst, men det var essensen )
Herefter har pc'en kun stået og bootet. Der kom start op billede med XP og bjælken der angiver loading, hvorefter den genstartede. Har en bekendt der mener at han kan alt om en PC, men da han havde siddet lidt med den og været inde i set up, havde han slået POI, (tror jeg han kaldte det), på manuel, og nu er skærmen sort og pc'en genstarter som før uden at komme i gang.
Hvad kan det være og hvad gør jeg ???
Avatar billede kimtheman Novice
31. marts 2010 - 11:54 #1
Prøv at tryk på F8 knappen under opstart. Og gå i fejlsikkert tilstand. Hvad sker der så?
Avatar billede Lyngbymand Nybegynder
31. marts 2010 - 12:48 #3
det har jeg prøvet, men den der er ikke mulighed for at vælge fejlsikker tilstand. Jeg kommer ind i set-up menu, og her der ingen mulighed for at vælge fejlsikker tilstand
Avatar billede madand Nybegynder
31. marts 2010 - 12:53 #4
Får du slet ikke muligheden for Safe mode?
Og du trykker konstant på F8, mens computeren booter ikk?
Avatar billede Lyngbymand Nybegynder
31. marts 2010 - 12:57 #5
Jeg trykker konstant og kommer videre til en setup menu, boot menu. Her kan jeg vælge tre forskellige menuer. Harddisk, CDdrev eller Lan. I hard disk er der to undermenuer, en SATA og en removable drev. Nar jeg vælger dem sker der intet.
Men hvordan får jeg noget på skærmen, så jeg kan følge med i hvad der sker. Har tænkt at jeg måske kan slå autoboot v. fejl fra, og se hvad der sker ?? Er det prøvet før ??
Avatar billede kimtheman Novice
31. marts 2010 - 13:31 #6
Du har ikke en windows Cd du kan boot fra?
(Lyngbymand, du skal ikke selv skrive det som et svar men som en Kommentar).
31. marts 2010 - 13:34 #7
Velkommen til ...

Jeg kan godt forstå, at du som ny bruger har svært ved at finde rundt i dette forum.
Det er en dog god ting at vide, at denne kategori er beregnet til fejl og forslag ved brug af Eksperten.dk...
Derfor syntes jeg at du burde have oprettet dit spørgsmål under en anden mere passende kategori...

http://www.eksperten.dk/spm/Styresystemer/Workstation/Windows-XP/
Avatar billede Lyngbymand Nybegynder
31. marts 2010 - 13:45 #8
Tak for din oplysning, skal lige lære mediet at kende.
Nej der fulgte ingen med, blot det sædvanlige certifikat der sidder på kabinettet
Avatar billede Lyngbymand Nybegynder
31. marts 2010 - 13:48 #9
Det har du ret i, jeg kiggede ind under styresystemer og fandt workstation, men opfattede det som en workstation i et netværk. Skal nok lige vende mig til dette forum, som du skriver. Vil du foreslå at jeg fortsætter eller at jeg opretter igen i et andet forum??
Avatar billede Lyngbymand Nybegynder
31. marts 2010 - 13:49 #10
Jeg mener ikke andet forum, jeg mener anden streng sorry
Avatar billede kimtheman Novice
31. marts 2010 - 14:08 #11
Han skrev "Derfor syntes jeg at du burde have oprettet dit spørgsmål under en anden mere passende kategori" Så nok JA
Avatar billede Lyngbymand Nybegynder
31. marts 2010 - 14:59 #12
Det blev skrevet i datid, men så opretter jeg spørgsmålet igen under den anden kategori
tak for hjælpen