Avatar billede Slettet bruger
30. marts 2010 - 11:40 Der er 2 kommentarer

Ny computer, nuværende specifikationer?

Hej eksperter.

Jeg skal snart ud og erhverve mig en ny computer, da min nuværende 2 år gamle bærbar ikke helt lever op til nutidens krav.

Den jeg har nu er:
Fujitsu/Siemens
Klassifikation: 4,1
Processor: AMD Turion, 64 X2 Mobile technoligy TL-50,1,60 GHz
RAM: 2,00 GB
32-bit

Jeg skal bruge den til både spil og programmer, som skal kunne køre fejlfrit. Jeg har 60/60 Mbit internet så det er ikke der problemet ligger.

Mit store problem, er at jeg synes det er en jungle derude af fancye ord og underlige tal jeg ikke helt er ekspert på, og er derfor lidt blank på hvad der PT udgør en rigtig hurtig og god computer, som også er nogenlunde fremtidssikret, men igen uden at den koster en bondegård. Jeg vil gerne have en stationær og tænker noget i prislejet 5-10.000 excl. skærm .

Er der nogen der kan belyse mig med hvad jeg bør vælge og evt, om det er smartest at købe den samlet eller selv samle den.

På forhånd mange tak.

MVH LF
Avatar billede Slettet bruger
30. marts 2010 - 12:12 #1
Et temmelig bredt spørgsmål... Prøv at søge/bladre lidt her:
http://www.eksperten.dk/search?category=37&q=ny+pc

Det jeg ville lægge vægt på, i en ny PC er en SSD (solid state disk)
- En harddisk "lavet af" RAM - superhurtig, musestille OG lavt energiforbrug.
Avatar billede kimtheman Novice
30. marts 2010 - 22:04 #2
Tja vil sige, hvis du ikke selv mener, du kan finde dig en computer, vil jeg heller ikke råde dig til, at samle selv.

I forhold til det T4NK3R skriver omkring en SSD disk, så er denne ikke helt billig (ca. 800-1000kr for en 40Gb), men sikkert pengene værd, hvis man kan lide stilhed osv, men man betaler så også for det. Lidt mere om SSD her
http://www.pcworld.dk/art/11136

I forhold til det du vil købe skal du nok finde ud af hvad den fortrinsvis skal bruges til og om den skal være meget støjsvag osv.

Og ja det er en jungle derude. Hvad der er 10.000kr værd i dag er 8000kr værd om 3 mdr.

I forhold til computere, kan du jo kigge lidt her

http://www.mm-vision.dk/

Og her

http://topdata.dk/