Avatar billede angelenglen Nybegynder
26. marts 2010 - 08:10 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Program der virker uden .net installeret

Jeg ved godt jeg ikke kan programmere et program i VB.NET der virker uden at dotnet2 er installeret.

Men hvilket sprog er egnet, hvis jeg vil lave en Windows Forms applikation, uden at være afhængig af noget framework?

I bund og grund er jeg bare ude på at lave en slags menu der kan starte andre programmer, men den må ikke være afhængig af frameworks, da det miljø jeg skal bruge den i ikke kan få dotnet installeret.
Avatar billede Red0z Nybegynder
26. marts 2010 - 09:39 #1
Så ville jeg foreslå at du programmere i .bat :P
Avatar billede angelenglen Nybegynder
26. marts 2010 - 09:50 #2
Så er det jo ikke en Windows Forms applikation, som var det mit spørgsmål gik på.
Avatar billede Red0z Nybegynder
26. marts 2010 - 10:04 #3
Ahh! jeg undskylder, den del overså jeg da lige. :)
Avatar billede bvli Praktikant
26. marts 2010 - 13:01 #4
Delphi, VB, C, C++ blandt mange andre..
Avatar billede arne_v Ekspert
26. marts 2010 - 14:19 #5
Alt kraever jo et eller andet.

Men hvis vi nu antager at du kan forudsaette en Windows som er mindre end 15 aar gammel.

Og vi fortolker din "win forms" som vaerende noget med en GUI builder.

Saa vil jeg sige at de to mest oplagte muligheder er:
- VB6
- Delphi

VB6 er svaer at faa fat paa og usupporteret. Delphi udvikles stadig.

Saa jeg vil foreslaa Delphi.

Der plejer at vaere en gratis version af Delphi tilgaengelig for ikke-kommerciel brug (hvilket maa inkludere en lille test!).

Men den skik har Embarcadero tilsyneladende droppet.

Men saa kan du kigge paa FPC og Lazarus som er et gratis alternativ.

http://sourceforge.net/projects/lazarus/files/
Avatar billede bvli Praktikant
26. marts 2010 - 16:44 #6
Men ellers - hvis du helst vil lave det i .NET er der også muligheden at bruge mono og så lave en mkbundle. Den pakker dit program og afhængigheder til en enkelt eksekverbar fil.
Avatar billede ksoren Nybegynder
26. marts 2010 - 17:20 #7
http://technet.microsoft.com/en-us/scriptcenter/dd742317.aspx

er næsten oplagt, hvis det skal være noget så simpelt, som et program, der starter andre programmer
Avatar billede arne_v Ekspert
13. juni 2010 - 05:02 #8
Tid at få afsluttet her?
Avatar billede angelenglen Nybegynder
18. august 2010 - 13:25 #9
Tror det ender med en HTA når jeg engang kommer videre.

ksoren2 må gerne lægge et svar, så jeg kan tildele points :-)
Avatar billede angelenglen Nybegynder
01. december 2010 - 08:56 #10
ok, hvis ingen smider et svar, må jeg jo lukke uden at dele points ud :-(