Avatar billede FlemmingHesthaven Nybegynder
25. marts 2010 - 15:26 Der er 2 kommentarer

opdeling af kolonne

hvordan opdeler jeg en navne-kolonne til en fornavn- og en efternavn-kolonne. Navne som skal opdeles kan være både Hansen el. Hans Hansen el. Hans Erik Hansen el. Hans Erik Rubin Hansen mv.

Det er kun Hansen som skal i efternavnskolonnen.

Håber at kan løses i en opdateringsforespørgsel el.lign.

På forhånd tak
Avatar billede mugs Novice
25. marts 2010 - 15:40 #1
Jeg tvivler på en opdateringsforespørgsel. Men i VBA ser det således ud:

Private Sub Kommandoknap25_Click()
Fornavn = Left(Navn, InStrRev(Navn, " ") - 1)
Efternavn = Mid(Navn, InStrRev(Navn, " ") + 1)
End Sub

Hvar feltet Navn indeholder det fulde navn, og felterne skal modtage tekststrengene med henholdsvis efternavn og fornavn.
Avatar billede mugs Novice
25. marts 2010 - 15:57 #2
Og velkommen til eksperten.dk:

http://www.eksperten.dk/brugerbetingelser