Avatar billede agz Nybegynder
24. marts 2010 - 09:59 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Gendan/unlock iPhone

Min kammerat har købt en iPhone i USA og taget den med hjem til Danmark. Den virkede, til at starte med, fint med danske operatører. Men da han ville slette alle beskeder, billeder o.lign. på den, fik han valgt den "slette-type" som sletter alt.

Sidenhen har en anden forsøgt, at hjælpe ham med, at installere styresystem igen. Vedkommende kunne dog ikke få den til, at virke ordentligt og derfor har jeg den nu.

Som den er nu, er det eneste skærmbillede man kan få frem en ledning og et iTunes-logo. Symboliserer at man skal forbinde telefonen med iTunes. Hvis jeg sætter et dansk SIM-kort i, står der bare, at det ikke kan bruges - altså at den er SIM-låst.

Jeg har søgt efter en løsning diverse steder og har i den forbindelse prøvet følgende:

- ZiPhone
- Blackra1n
- Gendannelse i iTunes med nyeste firmware (den iTunes selv vælger).
- Gendannelse i iTunes med downloadede firmwares (som foreslået i de guides jeg har prøvet).
- Redsn0w

Alle ovennævnte ting er prøvet i forbindelse med diverse guides.

Telefonen har modelnr.: A1203, hvilket ifølge en søgning på google er en 2G.

Hvordan får jeg gjort så telefonen igen kan bruges med et dansk SIM-kort.
Avatar billede thomaaaz Nybegynder
24. marts 2010 - 10:29 #1
Hej Agz

Mon den er blevet opdateret til version 3.1.3?...

Hvis ikke har jeg netop stået i samme situation og brugte pwnagetool til at jailbreake med.

Her gendannede jeg via iTunes (hold Option/Mac eller Shift/Windows nede og vælg ønskede ipsw fil) med firmware som pwnagetool har lavet i forbindelse med kørsel af programmet.

Du skal vælge hvilken version telefonen skal have. Den nuværende version er 3.1.3, men denne opdatering har jeg ikke fundet nogen anbefalinger af når det gælder jailbreak. (denne opdaterer vist BaseBand, som ikke kan rulles tilbage hvis man skulle ønske det).

1. Hent PwnageTool 3.1.4 (fx herfra: http://download.sourcekills.com/PwnageTool_3.1.4.dmg eller via den officielle torrent: http://xs1.iphwn.org/releases/PwnageTool_3.1.4.dmg.5122330.TPB.torrent)

2. Hent en version af 3.1.2 firmware til iPhone 2G her:
http://appldnld.apple.com.edgesuite.net/content.info.apple.com/iPhone/061-7268.20091008.32pNe/iPhone1,1_3.1.2_7D11_Restore.ipsw

3. Sørg for at den nyeste version af iTunes er installeret.

Følg guiden på:
http://www.redmondpie.com/jailbreak-iphone-3.1.2-firmware-with-pwnagetool-3.1.4-qwo969/

HVIS du skulle have installeret iPhone firmware version 3.1.3 på telefonen bliver du nødt til at jailbreake til denne version.
Her skal man bruge PwnageTool 3.1.5.
Dette har jeg ikke prøvet, men du kan finde en guide til opdatering til 3.1.3 her:
http://www.redmondpie.com/pwnagetool-3.1.5-jailbreak-iphone-3.1.3-3g-3gs/

Håber det kan hjælpe!

Mvh
Thomas
Avatar billede agz Nybegynder
24. marts 2010 - 18:44 #2
Da der, så vidt jeg kan regne ud, er installeret firmware version 3.1.3 på telefonen, brugte jeg den sidste guide. Og det fungerer også helt fint, indtil den når til "activating" under installationen. Når der mangler 5mm af bjælken stopper den og kommer ikke videre. Jeg har prøvet to gange uden "already pwned" og en gang med.
Avatar billede agz Nybegynder
24. marts 2010 - 19:03 #3
Det gjorde den så pludselig alligevel, men der har ikke ændret sig noget. Der er stadigvæk bare iTunes-logoet og et USB-kabel. Jeg kan ikke komme ind i nogen menuer eller noget, kun foretage alarm-opkald. Dermed kan jeg heller ikke komme ind i det program, som jeg i følge guiden, skal bruge til at unlocke med.
Avatar billede agz Nybegynder
24. marts 2010 - 19:12 #4
Så lykkedes det også at få den igennem uden flueben i "already pwned", og nu er menuen der.
Avatar billede agz Nybegynder
24. marts 2010 - 19:37 #5
Nu fungerer den mht. at ringe og sms'e, men det trådløse internet virker ikke. Dermed kan jeg ikke downloade BootNeuter, som man ifølge guiden skal for at unlocke telefonen.