Avatar billede mrmr Nybegynder
16. marts 2010 - 16:35 Der er 7 kommentarer

Konvertere fra HFS => NTFS i Windows (7) ?

Hey,

er der nogle, der ved om det er muligt? Enten via noget, jeg åbenbart ikke kender til eller et tredjeparts program?

Det drejer sig om en wd mybook world edition, der af uvisse årsager er forberedt til mac.
Avatar billede Slettet bruger
16. marts 2010 - 16:53 #1
find dig en boot disk
Avatar billede mrmr Nybegynder
16. marts 2010 - 17:19 #2
What? Hvad skulle det hjælpe?
Avatar billede Slettet bruger
16. marts 2010 - 17:28 #3
tja! Formater lortet
Avatar billede mrmr Nybegynder
16. marts 2010 - 17:34 #4
... måske jeg ikke har gjort mig forståelig nok.

Jeg kan ikke finde min eksterne harddisk, wd mybook, på min windows maskiner udover, når den er sat til routeren. Dette er grundet, den bruger HFS filsystem fremfor f.eks fat32 eller ntfs.

Den kommer selvfølgelig heller ikke frem under partitionsværktøjer etc, så det er muligt at formatere.

Jeg leder efter en let vej at konvertere filsystemet til noget, som min windows kan læse. Hvis konvertering ej er muligt, så en formatering.
Avatar billede Slettet bruger
16. marts 2010 - 17:40 #5
tilslut din eksterne hardisk, til computeren og tildel den et drev bogstav A-Z det er løsningen.
Avatar billede Slettet bruger
18. marts 2010 - 16:24 #6
Jeg tvivler på at du kan convertere, men med "gparted" er det intet problem at formatere i f.eks. FAT32 eller NTFS www.helgec.dk/gparted.html
Avatar billede mrmr Nybegynder
18. marts 2010 - 17:24 #7
Takker for svarene. Det lod til, at Paragon HFS+ Mounter løste mit problem i første ombæring.

http://www.paragon-software.com/home/hfs-windows/betatest.html