Avatar billede Slettet bruger
13. marts 2010 - 17:03 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Fuld backup af min PC

Hej alle sammen.

Jeg søger et program som kan lave FULD backup eller kan kopir hele ens Oberatibsystem til en ISO som kan gøres klar til brændning og kan installers der efter, hvis det er muligt så et program som IKKE skal installers som en cd som smækkes i CD drevet og starter op i dos windows eller anden form også kan lave en fuld backup i en ISO fil som kan overføres til en Harddisk der efter :) også over på en anden pc og kan brændes til CD/DVD.
Avatar billede claes57 Ekspert
13. marts 2010 - 17:11 #1
du skal bruge en ekstern disk med plads til backup (pakket - fylder typisk en del mindre end den del af din disk, som du har fyldt op)
1) hent og installer http://www.macrium.com/reflectfree.asp
2) tilslut din eksterne disk
3) lav et image-kopi af din boot-disk til den eksterne
4) lav - igen via macrium - en nødstartcd.

så kan du altid koble den eksterne disk på, og boote på cd - og få indlæst din totale backup.
Du kan typisk lave flere backup'er på den eksterne disk - men du skal kun bruge den samme boot-cd. Jeg har 3-4 versioner liggende af min disk, så jeg kan vælge hvor langt tilbage jeg vil gå.

Hvis du ikke har anden backup (af dine data alene) så bør du lave en total-backup en gang ugentlig.
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. marts 2010 - 17:21 #2
Du kan bruge programmet claes57 linker til (Gratis og forbavsende godt) eller dette hvor du bl.a. også får mulighed for at lægge dit image på en beskyttet del af harddisken + inkludere det som et start valg m.m.
Koster ca. 350 kr.
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. marts 2010 - 17:23 #3
Avatar billede Slettet bruger
13. marts 2010 - 17:25 #4
Tak for dit svare :) hva så hvis man har 2 bruger og man kun har adgang til den ene bruger, kan dette program så godt kopire HELE computere incl den anden bruger også når man har brændt det ned og installert det igen så er der 2 bruger igen :)?
Avatar billede claes57 Ekspert
13. marts 2010 - 17:35 #5
macrium tager et image af 'hele disken' hvis du sætter hak i det. Og så er også windows7/vista's beskyttede del til reparation med i backup.

john_stigers valg er lettere at håndtere, kan mere, og er mere brugervenlig (derfor tager de penge for det).
I så fald bør du fra win7/vista lave en nødstart-disk - hvis boot-sektor er defekt, så skal du jo kunne starte alligevel.
Avatar billede Slettet bruger
13. marts 2010 - 17:36 #6
John_stigers Tak for din hjælp jeg prøver begge programmer :) og ser om hvilket vil passe mig :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. marts 2010 - 17:36 #7
Nu er det ikke nemt at vide hvem af os du spørger, men ja.
Det er en 1:1 kopi man laver med disse programmer, så alt vil være som det plejer at være. Blot skal man have admin-rettigheder når man kører programmerne.
13. marts 2010 - 17:54 #8
PS: Du bør køre en DISKOPRYDNING samt evt. DEFRAGMENTERING først...
Avatar billede Slettet bruger
13. marts 2010 - 18:47 #9
claes57 Det program du gav mig gemmer backup filen som .mrimg og denne form kan jeg ikke bruge. Har du et andet program som tager en fuld backup af ens pc og kan gemme det som en ISO fil og kan gemme filen på et drev eller brændes ned på en CD/DVD skrive
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. marts 2010 - 19:55 #10
Defragmentering er ikke nødvendigt.

Hvorfor er det du holder fast i at det skal være ISO?
Har du overhovedet læst om programmet, og hvordan du genskaber?
Avatar billede Slettet bruger
04. marts 2013 - 22:13 #11
Lukket