Avatar billede dkcas11 Nybegynder
10. marts 2010 - 14:14 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Internet gennem telefonkontakten?

Hej allesammen ;)
Jeg har længe gået og været irriteret over at min trådløse forbindelse til min router er en del langsom, og overvejede om jeg skulle købe en ny eller hvad?..
Men så fik jeg jo den smarte idé at jeg jo bare kunne få mit internet gennem den ekstra telefonkontakt (Har lige glemt det egentlige navn ;P)... Men fik så at vide at det ikke kan lade sig gøre nar man allerede er opkoblet til én.. Nogen som ved om det er muligt?
Det burde det vel egentlig være, når man jo bare fordeler et signal til to.
På forhånd tak ;)
Avatar billede kimtheman Novice
10. marts 2010 - 22:36 #1
Nu er jeg ikke helt sikker om jeg forstår det du spørger om.
Men hvis du mener om du bare kan sætte dit modem til en anden telefonkontakt i huset så er det tvivlsomt om signalet det er stærkt nok. Og hvis du mener om du kan videresende signalet igennem din stikkontakt med et sæt homeplug kan dette godt lade sig gøre.
(Man sætter somregel internet til der hvor telefon linjen kommer ind i huset)
Avatar billede dkcas11 Nybegynder
11. marts 2010 - 08:44 #2
Ja det var lige det jeg mente, mange tak ;)
Jeg må lige prøve at eksperimentere lidt med det ;)
Avatar billede dkcas11 Nybegynder
11. marts 2010 - 21:41 #3
Fik det lige afprøvet idag, og det virkede perfekt, tak ;)
Avatar billede dkcas11 Nybegynder
22. marts 2016 - 20:22 #4
Lukning af tråd.