Avatar billede Bambuska Nybegynder
04. marts 2010 - 22:24 Der er 3 kommentarer

Aino solgt med fejl og Telenor griner..

Jeg købte en Sony Ericsson Aino hos Telenor her D. 16 november 2009. Efter 5 uger gik jeg ned og spurgte om det er normal at touch skærmen holde op med at virke med mellemrum ? Fik svaret Ja du skal slukke din mobil hver dag og holde den slukket et par minutter hver gang.
I Uge 3 i år kunne jeg så ikke få touch skærmen til at virke mere, selv efter de berømte telefon sluk. Den blev sendt ind til rep, og 4 uger efter fik jeg den retur med den besked at den ikke kunne laves og jeg fik en ny. Den nye kom uden emballage og noget meget uoriginalt plast over skærmen. og mit SD kort fra min gamle telefon er ikke returneret. jeg fik min nye Aino om Fredagen og mandag måtte jeg tilbage med samme fejl, denne telefon ville bare heller ikke slukke for lys i telefonen. Den blev sendt ind til Telenor's værksted. Fik så besked om at en fysisk fejl var rettet og nu får jeg en 3 dage gammel telefon tilbage der er blevet loddet i :-O.. Telenor siger til mig i starten, at fejlen er MEGET typisk i de nye Aino og de få RIGTIG mange retur med den samme fejl... Hvad fanden gør man, jeg er sikker på, det er en brugt renoveret telefon jeg har fået tilbage. Vil gerne lige tilføje at Telenor i Korsør ikke have en låne telefon ved nogen af de først 2 rep forsøg.. Jeg indrømmer at jeg ikke er interesseret i at få telefonen tilbage, men betale lidt mere og skifte til and mærke, da jeg har læst at SE ikke kan finde fejlen på deres Aino telefon.
05. marts 2010 - 00:39 #1
Velkommen til ...

Jeg kan godt forstå, at du som ny bruger har svært ved at finde rundt i dette forum.
Det er en dog god ting at vide, at denne kategori er beregnet til fejl og forslag ved brug af Eksperten.dk...
Derfor syntes jeg at du burde oprette dit spørgsmål under en anden mere passende kategori...

http://www.eksperten.dk/spm/Diverse/Fri-debat/
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
05. marts 2010 - 09:03 #2
Lyder som en rigtigt træls sag, for at sige det på godt jysk.

Du hæver købte, selvom det sikkert vil blive en kamp. Mange butikker/firmaer gør alt for at undslippe for at følge købeloven.

1) Er enheden solgt med et stykke hardware, må det ikke være normalen at dette går i stykker. Så er du reelt blevet solgt en vare på falsk grundlag, for de ved jo åbenbart godt at touch'en ikke virker særligt godt.

2) De må godt prøve at reparer varen. Mener at kunne huske der ligger en afgørelse af forbrugerombudsmanden, der siger at de må få max. 3 forsøg til at repare varen. Jeg vil mene at de er opbrugt i dette tilfælde.

Så jeg vil kræve købet hævet, og kræve at få mine penge tilbage
Avatar billede Bambuska Nybegynder
05. marts 2010 - 17:20 #3
jeg har skiftet placering til det sted som karise_larry siger jeg skal poste istedet..

Jeg har lige lavet en tråd til noget man skal kigge på fra købsloven,,, som gør jeg er i tvivl om det med de 3 rep forsøg.

Postet fra : http://www.forbrugerraadet.dk/raad-alle/alle/kobelov/

Vælg mellem ombytning og reparation
Efter den nye købelov er det som udgangspunkt forbrugeren, der kan vælge, om man vil have en defekt vare repareret eller ombyttet til en ny. Sælgeren kan kun undgå forbrugerens valg (typisk ombytning), hvis det enten er umuligt eller vil påføre ham uforholdsmæssigt store omkostninger. Ved vurderingen af, om forbrugerens krav er urimeligt, må man lægge vægt på varens pris, manglens omfang, og om sælger kan stille en låne-vare til rådighed under reparationen. Der er tale om en konkret vurdering, men udgangspunktet er dog, at forbrugeren har valgfrihed, og det er en forbedring i forhold til den tidligere lov.

Det er Forbrugerrådets klare opfattelse, at forbrugeren i kraft af de ændrede regler kan undgå de kontinuerlige reparationsforsøg, som hidtil har præget praksis.

Håber på nye gode råd i den nye placering....

MVH
Bambuska