Avatar billede torotune Nybegynder
02. marts 2010 - 15:13 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Upload fra webapp til anden server via FTP

Hej,

Er det muligt at uploade filer fra sin webapplikation der afvikles fra en server, til en anden server, eksempelvis en NAS-server, hvis denne er sat op med FTP?

Jeg har kigget lidt på dette eksempel som ser ud at gøre det jeg behøver.

http://www.devasp.net/net/articles/display/280.html

Men er det så også muligt at benytte faciliteter fra System.IO, mht. at oprette og slette filer og mapper som ligger på den eksterne server? Og hvad med mappesikkerhed?

Håber nogen kan hjælpe mig lidt på vej.

Mvh.
Avatar billede arne_v Ekspert
02. marts 2010 - 19:35 #1
Den artikel ser OK ud.

Du kan ikke bruge System.IO klasser på en FTP server. Du kan kune bruge FtpWebRequest og WebClient. Men de kan også slette filer, oprette mapper etc..
Avatar billede torotune Nybegynder
04. marts 2010 - 13:20 #2
Hej Arne. Ok, hvad er forskellen på FtpWebRequest og WebClient? Skal de bruges samtidigt?
Avatar billede arne_v Ekspert
04. marts 2010 - 16:11 #3
Nej - det er alternativer.

WebClient er nem at bruge.

Men FtpWebRequest giver dig flere muligheder.
Avatar billede arne_v Ekspert
26. april 2010 - 03:42 #4
OK ?
Avatar billede torotune Nybegynder
26. april 2010 - 20:04 #5
Helt ok - skal lige have kigget lidt på de klasser. Tak for hjælpen Arne.