Avatar billede debpia Nybegynder
02. marts 2010 - 14:28 Der er 4 kommentarer

Fjerne XP fra ene drev på PC

Jeg har en PC hvor der er C: XP Home og D: XP Pro.

Jeg vil gerne have fjernet XP Pro, det er kun blevet brugt for at redde nogle filer på et tidspunkt.

PC starter normalt op med XP Home, men hvordan får jeg XP Pro afinstalleret?
02. marts 2010 - 15:30 #1
http://www.eksperten.dk/spm/903224 ???

Du bør også følge op på dine tidligere spørgsmål -> http://www.eksperten.dk/list/spoergsmaal/debpia (Dem der ikke er grønne)
Avatar billede haverslev Novice
02. marts 2010 - 15:33 #2
Start op på XP Home

Gå i D drevet og find "Windows XP Pro mappen" - hedder sikkert WINNT og slet den.
Det er muligt at den vil brokke sig, men så prøv i fejlsikret tilstand.

Når mappen er slettet, så Genstart maskinen og gå i:
Start > kør - skriv: msconfig
klik på faneblad "Boot ini" og klik på knappen - kontrollere alle startstier.
Nu skulle den fjerne XP Pro fra boot menu og kun starte direkte op på din tilbageværende XP HOME - uden den sorte skærm og gå direkte ind.
Avatar billede haverslev Novice
02. marts 2010 - 15:34 #3
Hmm - havde ikke set 2 spørgsmål med samme :(
Avatar billede debpia Nybegynder
02. marts 2010 - 20:12 #4
Jeg ved ikke hvad der skete, den accpeterede ikke mit først spørgsmål, så jeg skrev det igen...

Sorry.