Avatar billede ea1 Novice
01. marts 2010 - 12:01 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Trådløs

Jeg har problemer med at få min trådløse til at række gennem en etageadskillelse. Det er et gammel hus, så det er brædder og gibs. Min ruter er en Zyxel, og jeg her en opkobling på 10 Mb. Det er meget vanskeligt at trække en ledning.
Hvordan løser jeg bedst det problem?
Avatar billede nickwan Nybegynder
01. marts 2010 - 12:12 #1
altså den nemmeste måde er jo at få fat i en router der har en bedre rækkevide:)

hvad hedder den du har ud over Zyxel ?
Avatar billede ea1 Novice
01. marts 2010 - 12:22 #2
Model: P-2602HW-D1A
Avatar billede nickwan Nybegynder
01. marts 2010 - 12:28 #3
kan du slet ikke få forbindelse til routeren igennem etageadskillelsen?
Avatar billede kimtheman Novice
01. marts 2010 - 12:34 #4
Smid den igennem stikkontak alla http://komputer.dk/test/netvaerk/zyxel-pla-401-v3
Avatar billede ea1 Novice
01. marts 2010 - 13:49 #5
Jeg har forbindelse; men den ligger omkring 1 Mb. Mht at sende det gennem stikkontakten kræver det så ikke, at det er på den samme sikringsgruppe?
Avatar billede kimtheman Novice
01. marts 2010 - 19:39 #6
Her http://ekstrabladet.dk/kup/testogtjek/elektronik/article1200807.ece

Skriver de:

"3. Virker de over sikringsgrupper?
En sikringsgruppe er flere stik, der er koblet på den samme sikring. Tidligere har resultaterne været blandede, når HomePlug-netværk skulle virke over flere grupper, men vores test viser en helt klar forbedring: forbindelsen er temmelig stabil. Hastigheden falder ganske vist lidt, men den bliver ikke decideret dårlig.
"

Så mon ikke de kan lade sig gøre. Men stil spørgsmål der hvor du køber dem inden køb hvis du er usikker.
Avatar billede IMF-5000 Nybegynder
02. marts 2010 - 11:29 #7
Køb en bedre router. Du kan få en til ingen penge.
Avatar billede ea1 Novice
02. marts 2010 - 13:57 #8
til IMF-5000
Der er routere nok; men jeg har ikke kunne finde nogen angivelse for routeres rækkevide. Jeg skal desuden bruge en, som samtidig kan styre min telefon. Er det eventuelt en udvej, at sætte en router om i forlængelse af den jeg allerede har
Avatar billede IMF-5000 Nybegynder
13. marts 2010 - 10:48 #9
Hvis du har 2 telefonstik, altså et på hver etage, kan du køre det med 2 routere.
Avatar billede ea1 Novice
06. september 2010 - 10:54 #10
u
Avatar billede kimtheman Novice
06. september 2010 - 17:23 #11
du giver dig selv point på u. Hvad blev løsningen da? Og var der slet ingen løsninger herfra der virkede? (Tror da bestem de homeplug ville virke).
Avatar billede ea1 Novice
06. september 2010 - 18:03 #12
Det er ikke lykkedes at finde en løsning, så jeg ønskede bare at lukke spørgsmålet.