Avatar billede torotune Nybegynder
26. februar 2010 - 13:30 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hosting af mange GB på webserver

Hej,

Jeg skal lave et slags extranet-projekt, hvor der kommer til at ligge mange store filer på én gang på en server. Det drejer sig om filer der til sammen fylder omkring 15-20 GB.

Hvad er den mest hensigtsmæssige hostingløsning for sådan et projekt? De mest gængse udbydere er ret dyre allerede ved leje  omkring 2 GB plads på webserveren, da det også skal være et sted hvor der foretages backup.

Er der nogen der har forslag til en løsning?
Avatar billede bacardil Nybegynder
26. februar 2010 - 13:42 #1
Lej en server i UK, US eller DE.. Der kan du få en del hardware trafik for en fin pris.

Du kan som regel tilkøbe backup, men det er ikke noget der følger med ret mange, hvis nogen gør det.

Du skal nok ikke regne med at nogen alm. webhostere eller VPN løsninger er interessante for dig.
Avatar billede bmpi Nybegynder
26. februar 2010 - 17:59 #2
Udlandske servere er som nævnt ret billige, men ofte er backup ikke inkluderet.

"Dyrt" er jo ret relativt, så hvilke prisleje ligger du i?

Og hvad lægger du vægt på, udover pris og diskplads? Fx kan du få 750GB for 39,- om måneden hos Servage.net, men du får til gengæld også hvad du betaler for: Utrolig sløv SQL, langsom upload/download, ustabilitet og dårlig support.
Avatar billede torotune Nybegynder
28. februar 2010 - 16:29 #3
Jeg synes det er dyrt, hvis jeg f.eks. kigger på Scannets priser for allerede 2 GB.

Det lyder billigt for de 750 GB, men ja, det må gerne være et sted hvor tingene fungerer stabilt og hvor man kan stole på at det ikke forsvinder eller hvor firmaet pludselig lukker ned.

Kan der nævnes andre udenlandske hosting-firmaer som er pålidelige?
Avatar billede bmpi Nybegynder
01. marts 2010 - 08:49 #4
Men igen: Hvad er dyrt for dig?

Fx varetager jeg servere for flere kunder hos nogle udenlandske hosts, og her kan man fx få 750 gb plads, 8 gb RAM, quad-core, fri tafik for 1500,- om måneden. Det inkluderer dobbelt backup (en backup vi har sat op, samt hostens backup), og det inkluderer at vi står for opsætning og vedligeholdelse af serveren.

Skal det være billigere end det, og du selv kan/vil stå for det, kan du se en host her:

http://vpsland.com/linuxplans.html
Avatar billede torotune Nybegynder
02. marts 2010 - 14:55 #5
Hej igen.

Jeg tror muligvis at jeg vil gå efter en løsning hvor jeg opstiller en NAS et sted med rigeligt med diskplads, hvortil jeg så kan uploade filer til fra min web-applikation via FTP hvis NAS'en er sat op til det.

Jeg er bare ikke helt sikker på om dette kan lade sig gøre, men jeg må hellere oprette et spørgsmål om det i en ny tråd.

Lægger I et svar i denne?
Avatar billede torotune Nybegynder
06. august 2010 - 11:50 #6
Lukker.
Avatar billede bmpi Nybegynder
06. august 2010 - 12:54 #7
Heh, gammel tråd :-)

Anyway, jeg ville bare lige gøre opmærksom på, at mit firma nu tilbyder virtuelle servere til private og virksomheder, så du faktisk kan få dig en server med al den diskplads du ønsker til lave priser.

Hvis du skal bruge mere diskplads end listet på følgende side, kan du bare skrive til mig: http://www.vpshosting-danmark.dk/
Avatar billede torotune Nybegynder
11. august 2010 - 22:10 #8
Hej - tak, det vil jeg lige huske. Løsningen er blevet udsat til lidt længere frem i tiden, så gemmer lige dit indlæg.  Mvh.