Avatar billede korntved Nybegynder
24. februar 2010 - 18:13 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

tekstdokument

Hej.
Jeg kan pludselig ikke "omdøbe" et alm. tekstdokument. Der kommer et nyt ikon, og hvis jeg vil åbne det foregår det kun online.
mvj
Jørgen Iversen
Avatar billede Slettet bruger
24. februar 2010 - 18:29 #1
?
Du er nød til at fortælle noget mere.
Alm. tekstdokument? Altså et .txt-dokument?
Nyt ikon? Hvor? hvad viser det?
Hvad har det her med online at gøre?

  // Steeven
Avatar billede store-morten Ekspert
24. februar 2010 - 19:18 #2
Måske du skal til føje .doc
når du  "omdøber"

Word 2003: .doc
Excel 2003: .xls
Avatar billede korntved Nybegynder
24. februar 2010 - 20:01 #3
...jeg højreklikker et tomt sted på skrivebordet og vælger ny og derefter tekstdokument. Så er den klar på skrivebordet til at blive kaldt et eller andet...helt som det plejer at gå. Så skriver jeg f.eks. "opgave" for at have et dokument som hedder opgave; men når jeg trykker enter til det, popper der et vindue op hvor der står...hvis du ændrer et filtypenavn,kan filen måske ikke bruges, vil du ændre filtypenavnet....ok eller nej. Hvis jeg vælger ja, kan jeg ikke åbne dokumentet på normalvis bagefter, samt at det har fået et nyt ikon.Så vælger jeg åbn, hvorefter den opretter forbindelse til nettet for at finde dokumentet,
Avatar billede vejmand Juniormester
24. februar 2010 - 20:09 #4
Du skal ikke bare skrive "opgave", men "opgave.txt"
Avatar billede korntved Nybegynder
24. februar 2010 - 20:23 #5
Mange tak. Det virker; men det har aldrig været nødvendig førhen, og er det heller ikke på min anden PC ?????
Avatar billede vejmand Juniormester
24. februar 2010 - 20:29 #6
Hmmm, det forstår jeg ikke rigtig?
Sådan har jeg altid gjort....

PS: Husk at sende egne indlæg som "Kommentar" og ikke som "Svar".
"Svar" er tiltænkt løsningen, så der kan tildeles point som tak for hjælpen.

Du lukker spørgsmålet ved at sætte flueben i "Accepter dette svar" ud for mit svar, og klikke på "Accepter svar og afgiv point" nederst.  :-)
Avatar billede vejmand Juniormester
24. februar 2010 - 20:30 #7
Husk også at lukke dine tidligere spørgsmål: http://www.eksperten.dk/list/spoergsmaal/korntved
Avatar billede Slettet bruger
24. februar 2010 - 20:36 #8
Det kommer an på dine mappeindstillinger i computeren.
De er sikkert sat til at vise filerne med deres "efternavne". Så i stedet for, at filen blot hedder: "Navn", så hedder den nu: "Navn.doc". Og så må du selvfølgelig ikke fjerne ".doc" men kun ændre i selve navnet.

Disse filtype-"efternavne" kan du sagtens vælge at skjule. Det er simpelt at ændre sine mappeindstillinger - hvilket styresystem bruger du?

  // Steeven
Avatar billede korntved Nybegynder
24. februar 2010 - 20:33 #9
ok.
mvh
Avatar billede store-morten Ekspert
24. februar 2010 - 20:42 #10
Ja, præcis ;-) som jeg foreslog i #2
Avatar billede korntved Nybegynder
24. februar 2010 - 21:01 #11
win.XP
Avatar billede vejmand Juniormester
24. februar 2010 - 21:05 #12
Åbn en tilfældig mappe -> Funktioner -> Mappeindstillinger -> Vis -> Flueben i Skjul filtypenavne for kendte filtyper
Avatar billede korntved Nybegynder
24. februar 2010 - 21:15 #13
...der var den...rigtig mange tak
mvh
Jørgen