Avatar billede mac10 Nybegynder
18. februar 2010 - 10:45 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Cashback site? Hvordan virker det?

Hej allesammen,

Jeg er rimelig interesseret i at udvikle et cashback site, og selve udvikling og design er ikke noget problem.

Jeg tænkte på at benytte diverse udbydere der tilbyder spørgskemaer, tilmeldning af nyhedsbreve og mange andre ting som man kan tjene 1-5 kr. for pr. gang og derved give de besøgende point de kunne købe ting for. I kender vel idéen bag.

Jeg har undersøgt det lidt og kan se at når man f.eks. svarer på et spørgeskema så kommer point automatisk ind på ens profil på eksisterende cashback sites. Hvordan registreres dette?

Jeg går ud fra det er ligesom en med en Paypal betaling hvor der kører en IPN fil i baggrunden som siger at når brugeren har registreret et køb/spørgskema/nyhedsbrev så bliver denne fil hentet og point ligges på brugerens profil via et link.

Er der nogen der har prøvet dette før og som kan give mig nogle guldkorn til hvordan det fungerer? Ville jeg virkelig sætte pris på!
Avatar billede jps6kb Novice
22. februar 2010 - 08:06 #1
Det du skal gøre er, at lave et system som linker til sites fra din udbyder. F.eks. Tradedoubler, IQMedier, osv... når dine brugere udfylder et spørgeskema via dit link, får din profil penge - du får så et ping fra f.eks. IQMedier med, at du har tjent et beløb og brugerens IP adresse. Det registrerer du så på den bruger som har IP adressen. Så du har fået penge, og din bruger har fået point.
Avatar billede mac10 Nybegynder
10. november 2010 - 12:16 #2
Lav svar tak
Avatar billede mac10 Nybegynder
10. november 2010 - 12:17 #3
Hov havde du allerede, sorry :)