Avatar billede JannikO Praktikant
16. februar 2010 - 17:44 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Har skiftet internet leverandør og nu virker det ikke på den en computer, hjælp!

Hej,
jeg har skiftet fra 3 til yousee.

internettet virker med kabel til min PS 3 og med trådløs til min bærbar(den jeg skriver fra), men ikke fra min stationær med kabel.
Har læst andre tråde herinde og forsøgt nogle ting, men det hjælper ikke.

Der er lys i netværkslampen (grønt) og den blinker orange.

Jeg har forsøgt at slette mit netværks driver og installere igen.

jeg har restartet routeren og forsøgt at starte uden kabel og med kabel.

Håber nogle kan hjælpe.
Avatar billede Slettet bruger
16. februar 2010 - 18:09 #1
Får computeren tildelt IP-adresse ??
Avatar billede JannikO Praktikant
16. februar 2010 - 18:18 #2
IPv4 IP adresse 192.168.011
16. februar 2010 - 18:22 #3
Velkommen til E. ...

Tanke: Skal det forståes på den måde at det altid er den TREDIE "enhed" du tilslutter som så ikke får lov til at se internetverden ?
Hvis du slukker alt -> vent -> tænder Routeren -> Tænder KUN omtalte PC -> Hvad så ?
Avatar billede Slettet bruger
16. februar 2010 - 18:27 #4
"IPv4 IP adresse 192.168.011 " Det lyder forkert - prøv ifconfig /release -> enter
ifconfig /renew  -> enter
Avatar billede 220661 Ekspert
16. februar 2010 - 18:58 #5
Hvis du kobler din pc direkte til modem udenom router, går den så på??
Har du kontrolleret at: netkort ikke er deaktiveret og at din fiirewall giver dig adgang?
Avatar billede JannikO Praktikant
16. februar 2010 - 23:24 #6
Jeg har forsøgt at gøre som #3 bad om, nu kan computeren ikke finde standardgateway, dns-server og Wins-server under "detaljer om netværksforbindelse" og jeg modtager heller ikke længere pakker som jeg gjorde før og der er ingen klode i nederste højre hjørne.

Før ovenstående prøvede jeg #4 det hjalp ikke desværre.

Kan ikke koble computeren uden om stikket, da det er et data stik fra antennen/radio, som you see bruger.
Avatar billede JannikO Praktikant
16. februar 2010 - 23:58 #7
ved ipconfig/renew skriver den der opstod fejl, kan ikke oprette forbindelse til DCHP-serveren.. og fejl under frigivelse af grænsefladen loopback pseudo-interface 1...

Netkort er aktiveret og både zonealarm og windows firewall er deaktiveret.

Vil endvidere gerne vide hvordan jeres "Egenskaber for LAN-forbindelse" -> TCP/IPv4 -> egenskaber -> avanceret -> IP-indstillinger/DNS/WINS ser ud.
Avatar billede Slettet bruger
17. februar 2010 - 07:28 #8
Geninstaller netkort / tjek netværkskabel
Avatar billede JannikO Praktikant
17. februar 2010 - 21:08 #9
Jeg formatere min computer og så vender jeg tilbage hvis der stadig er problemer!