Avatar billede ra__mus Nybegynder
13. februar 2010 - 18:21 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

design af knapper til webside

Hej
Jeg skal bruge nogle knapper med tekst på til en webside.
På knapperne skal der feks stå: "vis" "login" "læg i kurv"

Jeg søger et friskt design og det gælder ikke kun selve knappen, men også teksten på knappen. Det er til en webshop.

Samtidig skal jeg også bruge lignende design til nogle udtryk (ikke knap) der skal stå på siden som feks. "Udsolgt"

Nogle der kan henvise til en god inspirations kilde hertil, eller evt har nogle gode forslag ??
Avatar billede claes57 Ekspert
13. februar 2010 - 18:41 #1
der er masser på https://www.coffeecup.com/store/graphics/
primært er det ikoner uden tekst, da man så kan bruge de samme på alle sprog.
Avatar billede ra__mus Nybegynder
13. februar 2010 - 19:32 #2
Takker ser fint ud.
Vil også gerne have nogle eksempler hvor der er tekst på knapper.
Avatar billede claes57 Ekspert
13. februar 2010 - 19:45 #3
se - teksten ville jeg snyde med.
Tabel med grafik som baggrund, og tekst i forgrunden
Så kan du styre/skifte farve på teksten ved onmouseover via css.
Avatar billede ra__mus Nybegynder
13. februar 2010 - 21:36 #4
claes
er ikke helt med på hvad du mener ?
Har du et eksempel ?
Vil også gerne se nogle gode designs af knapper med tekst fra eks. webshops som jeg kan blive inspireret af...
Avatar billede claes57 Ekspert
13. februar 2010 - 22:06 #5
jf første link - se på Lockhart Graphics Pack
der er knapper til hjem/frem/tilbage/indkøbsvogn/info/søg
og mange flere, der ikke vises - de skal jo også kunne sælge det.
et eksempel på menu med grafik og valgfri tekst:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<html><head>
<title></title>
<META HTTP-EQUIV="Content-type" CONTENT="text/html; charset=ISO-8859-1">
<style type="text/css">
  body, td {
  font-family:verdana;
  font-size:10pt;
  text-decoration:none;
  color:#000040;
  background-color:#D3D3D3;
  }
  a:link {text-decoration: none;}
  a:visited {text-decoration: none;}
  a:hover {text-decoration: none; color:#FF0000;}
</style>
</head>
<body>
<table border="1" cellpadding="0" cellspacing="0"><tr><td>
  <table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" bgcolor="#ffffff">
  <tr valign="middle" align="center"><td height="50" width="75" background="images/home.png"><a href="default.html">Start</a></td></tr>
  <tr valign="middle" align="center"><td height="50" background="images/shop.png"><a href="shop.html">Butik</a></td></tr>
  <tr valign="middle" align="center"><td height="50" background="images/info.png"><a href="about.html">Info</a></td></tr>
  </table>
</td></tr></table>
</body>
</html>
Avatar billede ra__mus Nybegynder
13. februar 2010 - 22:59 #6
okay men vil gerne se nogle forskellige færdige knapper med tekst ? gerne hentet i webshops..
Avatar billede ra__mus Nybegynder
16. februar 2010 - 16:45 #7
ingen der kander nogle webshops med smarte knapper ?
Avatar billede ra__mus Nybegynder
17. februar 2010 - 22:15 #8
venter stadig :-)
Avatar billede ra__mus Nybegynder
21. februar 2010 - 00:33 #9
venter stadig :-)
Avatar billede ra__mus Nybegynder
25. februar 2010 - 15:11 #10
??
Avatar billede ra__mus Nybegynder
01. marts 2010 - 21:28 #11
??
Avatar billede ra__mus Nybegynder
08. marts 2010 - 19:50 #12
lukker
kunne ikke bruge det så meget desværre, mangler nogle tekst forslag i godt design..