Avatar billede moelle5000 Nybegynder
13. februar 2010 - 12:15 Der er 4 kommentarer

Fejl ved formatering

Hej…
Jeg har problemer med min stationære ACER computer.
Jeg ville formatere den som jeg har gjort før, jeg indsatte boot CD-en og gjorde som den sagde. På et tidspunkt kommer der så en skærm op hvor der nede i hjørnet står: DA.txt Can't Open!
Der fra sker der intet, og hvis jeg trykker på noget kommer der en blå skærm frem som siger: Script-filen angivet med kommandolinjeparameteren /u var ikke tilgængelig, automatisk installation kan ikke fortsætte. Jeg har der efter kun valget at afslutte. Jeg har nu prøvet at starte både uden og med CD i og det samme sker ligegyldigt hvad, kan i måske hjælpe?

Bonusinfo: Det er XP jeg vil installere
Avatar billede Slettet bruger
13. februar 2010 - 12:28 #1
man sætter dvd i drevet og genstarter og sætter drev til at være første boot og følger anvinsningerne

http://www.helgec.dk/xp-install.html

sørg lige for at den er renset for fedtfingre

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
13. februar 2010 - 13:05 #2
bare lige for en ordens skyld er XP ikke en DVD men en CD
13. februar 2010 - 20:59 #3
Avatar billede moelle5000 Nybegynder
17. februar 2010 - 20:54 #4
Jeg har 2 forskellige CD'er

En CD fra Acer som er den der hører til computeren, men hver gang jeg indsætter denne får jeg en skærm op hvor der nede i hjørnet står: DA.txt Can't Open!
Hvis jeg trykker på noget efter det går den til en side hvor der står: Script-filen angivet med kommandolinjeparameteren /u var ikke tilgængelig, automatisk installation kan ikke fortsætte.

Jeg har også en orginal Windows XP Pro CD som jeg også har prøvet med, men når jeg indsætter den siger den (mellem punkt 7 og 8 (http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/xp-installation-side2.htm)) at  installationsprogrammet ikke kunne læse den cd jeg har algt i eller at det ikke er en gyldig windows CD.
Det er en 100% orginal og lovlig CD jeg købte for et par år siden...