Avatar billede varmeskud Praktikant
07. februar 2010 - 21:45 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

IPhone eller anden ny mobil/pc

Hej

Jeg er i tvivl om jeg skal købe en IPhone eller lignende mini pc/mobil?

Jeg har en Nokia N95 8GB som mobil, og den klare tingene helt fint.
Men da jeg tit skal bruge excel, har jeg fundet min gamle HP pocket pc frem. For det er hurtigere, end at vente på sin bærbar pc starter op, samt slukker igen.
Men denne har IKKE trådløs netkort i. Så det betyder jeg først skal hjem og sætte den i holderen, for at overføre til nettet.

Så overvejer jeg om jeg skal købe en ny pocket pc med trådløs netkort i, eller om IPhone og ligende pc/mobil er vejen frem?
Men jeg ved intet om IPhone og ligende nye mobiler, og om de har excel ligende program i sig?

Hvad ville jeres råd være?
Skal man gå efter "alt-i-en" eller "mobil + pocket pc"
Avatar billede james_t_dk Juniormester
08. februar 2010 - 05:40 #1
Jeg har haft samme dilemma, lige nu venter jeg på de nye Android telefoner fra HTC, de er uden tvivl lige så fede som iPhone. Har haft lånt en HTC Hero og det er uden sammenligning den fedeste telefon jeg nogensinde har haft!
Avatar billede emfr08ab Nybegynder
08. februar 2010 - 16:57 #3
Man kan godt åbne office dokumenter på en Nokia.

Du kan købe programmer, så du også kan redigere i dem.
Avatar billede varmeskud Praktikant
08. februar 2010 - 17:06 #4
james_t_dk
De ser fine ud. For mig betyder mærket ikke særlig meget, men holdbarheden og bruger venligheden.

emfr08ab
Okay, det viste jeg ikke. Ved du hvor man kan finde prøve version, samt sted hvor man kan købe det?
Avatar billede emfr08ab Nybegynder
08. februar 2010 - 18:14 #5
Under Programmer --> Kontor, skulle der gerne ligge et program, som hedder Quickoffice. Det kan vidst vise word, excel og powerpoint filer. Men det kan ikke redigere i dem.

Det skal siges, at jeg kun lige har prøvet det for længe side, så har ikke nogen erfaring med det. Derfor kan jeg ikke sige, hvor godt det virker.

Hvis du har brug for at redigere i filerne direkte på mobilen, så skal du finde et andet program. Jeg fandt lige denne artikel:

http://www.mobil.nu/ArticlePages/200710/17/20071017124004_MDK176/20071017124004_MDK176.dbp.asp

I artiklen er navnene på to Office programmer til Nokia mobiler, som kan åbne og redigere.
Avatar billede varmeskud Praktikant
14. februar 2010 - 01:52 #6
Havde lige glemt mit emne (fik problem med bærbar pc)

Quickoffice - Okay. Men ja, jeg skal kunne ændre i excel filen.
Må lige tjekke artiklen ud.
Avatar billede emfr08ab Nybegynder
14. februar 2010 - 11:46 #7
Det kan det også. I hvert fald den version, som hedder Quickoffice Premier V5.

Taget fra artiklen:
-----------------------------
Quickoffice Premier V5 er navnet på den nyeste udgave af det velkendte office-program til Symbian S60-telefoner. Den nye version af programmet, som blev vist frem på Symbian Smartphone Show-messen i går, kan åbne og redigere det nye dokument- og regnearksformat.
-----------------------------