Opbygning af tabel(ler)
Jeg skal lige bruge lidt inspiration til hvordan jeg opbygger følgende korrekt og smartest i databasen.* Jeg har et projekt.
* Dette projekt har en forside i et intranetsystem, hvorpå stamdata kan udfyldes (navn, adresse, levering o.l.)
* Det skal være muligt at angive en projektleder, samt forskellige andre ting såsom nogle datoer, arbejdsbyrde-procent.
* Der skal være mulighed for at angive et i teorien ubegrænset antal projektassistenter
* Både projektlederen og assistenterne kan være tilknyttet flere projekter på samme tid.
* Jeg har en tabel indholdende medarbejdere (projektleder, assistenet), så måske der kunne tilføjes et eller flere felter hertil
* Ovenstående skal også kunne lade sig gøre med rådgivere, men der regner jeg med at det er næsten er det samme. Forskellen er at jeg her ikke har en tabel i forvejen.
Planen er at det skal implementeres som simple indtastningsfelter på projektforsiden, hvor der hele tiden er mulighed for at tilføje endnu én?
Men hvordan bygger jeg tabellerne korrekt op?
Vil det være bedst at placere "uendeligt" mange medarbejdere på posten for det enkelte tilbud, eller skal jeg lave et "uendeligt" antal projekt-id's på den enkelte medarbejder?
Og hvordan håndtere jeg problemet, med at der reelt kan være uendeligt mange medarbejdere tilknyttet et projekt?
Håber at det er til at forstå, og at det ikke det blev for knudret.