Avatar billede newbie73 Nybegynder
26. januar 2010 - 15:40 Der er 4 kommentarer

embed af youtube film.....

Hejsa alle

Jeg skal 'embede' et flimklip fra Youtube på min hjemmeside men klippet 'ligger ned' på Yuotube og jeg vil helt have det oprejst i visningen på min side.

Hvordan gør jeg det?

Takker for jeres hjælp :-)

mvh

Newbie73
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
26. januar 2010 - 18:33 #1
Hej..

Hvad mener du med "og jeg vil helt have det oprejst i visningen på min side ???"

Vil du have den til at kører på din hjemmeside ?

Kan du ikke lave et link eller skrive hvilken video det drejer sig om ?
Avatar billede newbie73 Nybegynder
26. januar 2010 - 19:21 #2
Hej Michael

Jeg har tidligere brugt 'embed-funktionen' i html koden..... men jeg skal kunne 'flippe' det 90 grader ifht det klip på Youtube.... kan man gøre det i html koden?

Vil vise klip på min side - men bruge Youtube til 'lager'
Avatar billede steffansteffan Nybegynder
26. januar 2010 - 19:48 #3
Hej,

Det kan ikke lade sig gøre i ren html. Der skal Javascript ind over.

Eksempel her:
http://www.webmasterworld.com/forum21/12322.htm

mvh Steffan
Avatar billede newbie73 Nybegynder
26. januar 2010 - 20:02 #4
Hej Steffan

Du har misforstået mig..... jeg skal ikke have en rabdom visning men en lodret filmvisning af en youtube-film, der er uploaded vandret..... altså et 90 grader drejning i embedkoden... er det muligt?

mvh

kenneth