Avatar billede keyinfo Nybegynder
23. januar 2010 - 12:18 Der er 10 kommentarer

ændring af domain controller

Hej Alle.

Jeg har lige konfigureret en server 2003 med AD, DNS, DHCP. Altinge virker fint, men så opdager jeg at jeg ikke kan åbne min web side ( www.example.com).

Jeg begynder med at undersøge DNS og finder ud af at jeg have konfigureret domain controller FQDN som example.com i stedet example.local. Det er grunden til at jeg kan ikke åbne min web side.

Er der nogen som har prøvet at ændre domain controller fra .com til .local eller kender medtode til at lave denne opration.

Jeg takker mange gang for alle svar og ide. pleaseee help.
Avatar billede karser Nybegynder
23. januar 2010 - 13:24 #1
Det er muligt at ændre domain navn på AD fra Server 2003, med forrest functional level på 2003.

Microsoft har lavet en "How-to" som nok er det bedste bud på, hvordan du kommer videre:

http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc738208(WS.10).aspx

God fornøjelse! :o)

/K
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
23. januar 2010 - 16:50 #2
Du ejer ikke exampel.com............

opret en A-record på www i din zone der peger på den side du ikke ejer
Avatar billede keyinfo Nybegynder
23. januar 2010 - 23:36 #3
Hej Jonah.hex

exampel.com er kun en fiktive, det er ikke min domain.

Du meaner at jeg skal oprette en A-record i min DNS, som derpå peger på min web side ?? eller hos min webhotel service skal jeg oprette en A-record??
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
24. januar 2010 - 00:14 #4
i din DNS på opretter du en A-record der hedder www og den peger du på IP addressen på dit webhotel. Prøv at ping www.horse.dk, så får du en IP den bruger du i din A-record. Men brug en anden DNS end den på serveren, ellers får du ikke svar
Avatar billede keyinfo Nybegynder
24. januar 2010 - 15:12 #5
Hej Jonah.hex

Jeg takker mange gange.

Det er er super løsning.

tak tak! :-)
Avatar billede keyinfo Nybegynder
24. januar 2010 - 15:15 #6
Hvardan jeg afgiver min point til Johax.hex?
Avatar billede keyinfo Nybegynder
24. januar 2010 - 15:40 #7
Jeg har nu løst mit problem omkring DNS.

Jeg takker mange gang for alle Jer der svar og giver god ide.

tusind tak.
Avatar billede karser Nybegynder
24. januar 2010 - 15:46 #8
...hvad så når du skal sende mails til "example.com"? Så vil det alligevel ikke virke.

Hvis dit AD domain hedder det samme som dit "rigtige" domain, så vil jeg anbefale dig at ændre domain navn... Ellers vil du støde ind i problemet/udfordringen hver gang du skal nå en ny server/adresse på domænet. Og du skal vedligeholde dit DNS domæne 2 steder (offentligt og i AD)...

Just my opinion! :o)

/K
Avatar billede keyinfo Nybegynder
24. januar 2010 - 16:25 #9
Karser! Du har nok rettet i din opinion.  Jeg vælger at bruge Johax.hex løsning nu her, for at vinde lidt tid til at konfigure et test miljø for at test andre løsninger af før jeg bruger i rigtigt miljø.

faktisk har jeg en domain controller og en exchange server. Derfor jeg skal være sikke på at step by step, hvordan det skulle gøre at ændre domain navn fra .com til .local.

Mange tak
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
24. januar 2010 - 20:25 #10
Behold du bare dit domain navn, det er ikke noget bøvl at have det rigtige domain navn intern, tværdigmod.
Det er nemt og hurtig at ændre en record, du har selv lige prøvet det og det tager  max 10sec.
Da du har Exchange og bruger det rigtige domain navn, slipper du også for at skulle administrer flere navne til dine Certifikater. Hvad enten du måske kan bruge SAN eller Wild card certifikat så er det mere tidskrævende end at ændre en record.

mht til point, så beholder du bare dem, jeg ved ikke hvad jeg skal bruge dem til