Avatar billede zaditor Nybegynder
22. januar 2010 - 13:21 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Router login gennem Safari el. Chrome virker ikke altid

Hej Eksperten,

Jeg oplever et mærkeligt problem, når jeg vil logge på min router gennem Safari eller Chrome på både min mac og kærestens pc.

Nogle gange vil den slet ik la mig få lov til at logge ind. Andre gange kan jeg indtaste adgangskoden nogle gange, hvor siden nærmest bare lige hurtigt reloader (blinker), og når jeg har gjort det nogle gange, kan den så komme op med følgende: http://grab.by/1TOO - og så logger den mig ind umiddelbart efter.

Oplever ik problemet i hverken IE eller FF.

Jeg opdaterede firmwaren på min router igår, efter det var kommet frem, at der havde været nogle sikkerhedsfejl på nogle af D-Links routere (jvf. http://newz.dk/d-link-retter-sikkerhedsfejl-i-routere )..

Er der nogen, der har oplevet lignende problemer, og evt. ved, hvad der kan være galt og evt. kender en løsning på det?..

/Dan
Avatar billede zaditor Nybegynder
22. januar 2010 - 16:35 #1
Nogen der kender til ovenstående problemstilling?
Avatar billede zaditor Nybegynder
23. januar 2010 - 13:25 #2
jeg tror jeg er kommet frem til, at det må være et webkit specifikt problem.. For hverken mac'en eller min kærestes lenovo, vil logge ind på ordentlig vis, hvis jeg bruger safari eller chrome..

Så jeg gi'r firmware updateringen skylden..
Avatar billede zaditor Nybegynder
23. januar 2010 - 13:25 #3
svar
Avatar billede smartebenny Nybegynder
24. januar 2010 - 13:12 #4
Kan du ikke oplyse hvilken router og firmware der er tale om ?
Avatar billede smartebenny Nybegynder
24. januar 2010 - 13:15 #5
Sorry, så det nu ;o)
Kunne du logge in før opdateringen ?

Ved at login siden bruger jave kompatibelt et eller andet. Ved ikke om Safari og Chrome har det som standard.
Avatar billede zaditor Nybegynder
24. januar 2010 - 13:47 #6
Ja, jeg kunne godt logge ind før..
Avatar billede zaditor Nybegynder
24. januar 2010 - 15:44 #7
Det er en DLink DIR-635 og firmwaren er 2.33, hentet fra denne ftp: ftp.dlink.de
Avatar billede smartebenny Nybegynder
24. januar 2010 - 18:15 #8
du må endelig ikke hente firmwares andre steder end på den danske side. Der kan nemlig være forskel.
Den tyske er dog oftes den samme, dog plejer de i tyskland at have en 2.xxde firmware. de = deutchsland

er du sikker på du kunne før ?, for du burde ikke kunne med safari, pga. javascript something.
har lige tested med en MAC og safari og kunne heller ikke på min DIR-855, men sagtens med IE og FF. Chrome har jeg dog ikke prøvet.
Avatar billede zaditor Nybegynder
24. januar 2010 - 18:28 #9
er ret sikker på, jeg kunne før. Grunden til, jeg hentede den der, var at jeg ik kunne finde den på den danske, og jeg havde læst på både newz.dk og andre steder, at de var kommet med en ny firmwareupdate, der tog sig af problemet...
Avatar billede smartebenny Nybegynder
25. januar 2010 - 10:43 #10
Ja, kan se tyskerne har været hurtige.
Men der er heller ingen forskel, ud over at tyskernes firmware ofte er på tysk ,o)

Læste mig til, at sikkerhedsproblemet har noget med HNAP at gøre, og at man kan få tilgang udefra hvis brugeren går ind på en "hacket" side med noget JavaScrip kommando (aner ikke hva det er) men det kan være at for at lukke hullet, har de gjort noget ved JavaScrip i routeren, så f.eks. Safari ikke kan logge ind.