Avatar billede cbedb Mester
22. januar 2010 - 09:04 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke komme på internettet

Komputeren blev underlig ikonerne så underlige ud og den var 2 timer om at starte op. Derfor prøvede jeg med en systemgendannelse, det hjalp. Men jeg kunne ikke komme på nettet. Jeg fjernede servicepack 3 og geninstallerede xp som opgradering og installerede sp3 igen. Når jeg vil på nette eller feks. win update siger den  2OPSLAGSNØGLEN DER BLEV ANMODET OM BLEV IKKE FUNDET2 Er der nogen der kan hjælpe. på forhånd tak
Avatar billede cbedb Mester
23. januar 2010 - 09:32 #2
Den melder fejl på ie
Avatar billede 50573433 Nybegynder
23. januar 2010 - 09:51 #3
Nedenstående har jeg oplevet på XP:
Vælg menuen Funktioner/Internetindstillinger.
Vælg derefter fanen "Forbindelser" - klik derefter på knappen [LAN-indstillinger].
Hvis det er flueben i (Brug en proxyserver til lan (Disse indstillinger ....), så fjern dette.
Hvis der er flueben i ovenstående og du ikke lige har været inde og 'pille', så har du sandsynligves virus - ØV.

Hvilket Windowsudgave bruger du, f.eks. XP ?
God fornøjelse !!
Avatar billede Jensen DK Novice
23. januar 2010 - 13:13 #4
Du kan prøve at reparer af IE.
http://djlizard.net/Dial-a-fix-2006-09-19.exe

Kør programmet, klik på "Tools" knappen (billede af en hammer), marker følgende punkt, og klik på "GO"

Repair permissions
Repair/reintstall IE
Avatar billede Jensen DK Novice
23. januar 2010 - 13:15 #5
Virker det ikke så prøv dem her for at se om du har fået skidt på dyret.

Hent og installér CCleaner http://www.ccleaner.com/  og en manual her. http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller *NEJ* til den, det er en værktøjs linie som du sikkert  ikke har brug for.
Lad programmer foretage en oprydning i rens og registrer, og lad den slette det den finder.

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe
Eller herfra ->
http://www.majorgeeks.com/Malwarebytes_Anti-Malware_d5756.html

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen, du kan sende den ind til gennemsyn.

Når Malware er færdig, så kør lige en tur mere med CCleaner, så vi kan få det sidste slettet.
Lad programmer foretage en oprydning i rens og registrer, og lad den slette det den finder.

Hent  HiJackThis og lad den foretage en skanning, og send loggen ind til gennemsyn.
Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe
Avatar billede cbedb Mester
23. januar 2010 - 15:09 #6
Det er XP
Jeg prøver lige de forskellige, har prøvet ccleaner
Avatar billede cbedb Mester
23. januar 2010 - 17:22 #7
Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 17:20:21, on 23-01-2010
Platform: Windows XP SP3 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP3 (6.00.2900.5512)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware\AAWService.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleMobileDeviceService.exe
C:\Programmer\Bonjour\mDNSResponder.exe
C:\Programmer\Nero\Nero 7\InCD\InCDsrv.exe
C:\Programmer\Fælles filer\LightScribe\LSSrvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\SafeNet Sentinel\Sentinel Protection Server\WinNT\spnsrvnt.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Intel Audio Studio\IntelAudioStudio.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\HP Business Inkjet 2800 series\Toolbox\HPWPTBX.exe
C:\WINDOWS\system32\CRDTB_LAUNCH.EXE
C:\WINDOWS\system32\igfxtray.exe
C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe
C:\WINDOWS\system32\igfxpers.exe
C:\Programmer\D-Link\AirPlus G\AirGCFG.exe
C:\Programmer\ANI\ANIWZCS2 Service\WZCSLDR2.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\WINDOWS\system32\CRDTB_LAUNCH.EXE
C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Ahead\Lib\NMBgMonitor.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Logitech\SetPoint\SetPoint.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Ahead\Lib\NMIndexingService.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Logitech\KHAL\KHALMNPR.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Ahead\Lib\NMIndexStoreSvr.exe
C:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware\AAWTray.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\Documents and Settings\Jørgen\Skrivebord\HiJackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.dkvand.dk/index1.htm
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,ShellNext = http://windowsupdate.microsoft.com/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = *.local
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_02\bin\ssv.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - C:\Programmer\Google\Google Toolbar\GoogleToolbar_32.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Notifier BHO - {AF69DE43-7D58-4638-B6FA-CE66B5AD205D} - C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\5.4.4525.1752\swg.dll
O3 - Toolbar: Google Toolbar - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - C:\Programmer\Google\Google Toolbar\GoogleToolbar_32.dll
O4 - HKLM\..\Run: [IntelAudioStudio] "C:\Programmer\Intel Audio Studio\IntelAudioStudio.exe" TRAY
O4 - HKLM\..\Run: [HPWPTOOLBOX] C:\Programmer\Hewlett-Packard\HP Business Inkjet 2800 series\Toolbox\HPWPTBX.exe "-i"
O4 - HKLM\..\Run: [Launch Toolbox Application] C:\WINDOWS\system32\CRDTB_LAUNCH.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [IgfxTray] C:\WINDOWS\system32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Persistence] C:\WINDOWS\system32\igfxpers.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SigmatelSysTrayApp] sttray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [D-Link AirPlus G] C:\Programmer\D-Link\AirPlus G\AirGCFG.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ANIWZCS2Service] C:\Programmer\ANI\ANIWZCS2 Service\WZCSLDR2.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Launch Toolbox Application] C:\WINDOWS\system32\CRDTB_LAUNCH.EXE
O4 - HKCU\..\Run: [Launch Datacard Toolbox] C:\WINDOWS\system32\CRDPRAT.EXE
O4 - HKCU\..\Run: [swg] "C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [BgMonitor_{79662E04-7C6C-4d9f-84C7-88D8A56B10AA}] "C:\Programmer\Fælles filer\Ahead\Lib\NMBgMonitor.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [Launch Toolbox Application] C:\WINDOWS\system32\CRDTB_LAUNCH.EXE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [Launch Datacard Toolbox] C:\WINDOWS\system32\CRDPRAT.EXE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O4 - Global Startup: Logitech SetPoint.lnk = C:\Programmer\Logitech\SetPoint\SetPoint.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Google Sidewiki... - res://C:\Programmer\Google\Google Toolbar\Component\GoogleToolbarDynamic_mui_en_60D6097707281E79.dll/cmsidewiki.html
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_02\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_02\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1166455659531
O16 - DPF: {8AD9C840-044E-11D1-B3E9-00805F499D93} (Java Runtime Environment 1.6.0) - http://javadl-esd.sun.com/update/1.6.0/jinstall-6u2-windows-i586-jc.cab
O23 - Service: ANIWZCSd Service (ANIWZCSdService) - Alpha Networks Inc. - C:\Programmer\ANI\ANIWZCS2 Service\ANIWZCSdS.exe
O23 - Service: Apple Mobile Device - Apple Inc. - C:\Programmer\Fælles filer\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleMobileDeviceService.exe
O23 - Service: Bonjour-tjeneste (Bonjour Service) - Apple Inc. - C:\Programmer\Bonjour\mDNSResponder.exe
O23 - Service: Norman eLogger service 6 (eLoggerSvc6) - Unknown owner - C:\Norman\Npm\bin\ELOGSVC.EXE (file missing)
O23 - Service: Google Software Updater (gusvc) - Google - C:\Programmer\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: InCD Helper (InCDsrv) - Nero AG - C:\Programmer\Nero\Nero 7\InCD\InCDsrv.exe
O23 - Service: iPod-tjeneste (iPod Service) - Apple Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: Lavasoft Ad-Aware Service - Lavasoft - C:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware\AAWService.exe
O23 - Service: LightScribeService Direct Disc Labeling Service (LightScribeService) - Hewlett-Packard Company - C:\Programmer\Fælles filer\LightScribe\LSSrvc.exe
O23 - Service: LiveUpdate - Unknown owner - C:\PROGRA~1\Symantec\LIVEUP~1\LUCOMS~1.EXE (file missing)
O23 - Service: NBService - Nero AG - C:\Programmer\Nero\Nero 7\Nero BackItUp\NBService.exe
O23 - Service: NMIndexingService - Nero AG - C:\Programmer\Fælles filer\Ahead\Lib\NMIndexingService.exe
O23 - Service: Norman NJeeves - Unknown owner - C:\Norman\Npm\Bin\Njeeves.exe (file missing)
O23 - Service: Norman ZANDA - Unknown owner - C:\Norman\Npm\Bin\Zanda.exe (file missing)
O23 - Service: Norman Personal Firewall Service (NPFSvc32) - Unknown owner - C:\Norman\npf\bin\npfsvc32.exe (file missing)
O23 - Service: Norman Security service (NPROSECSVC) - Unknown owner - C:\Norman\Ngs\Bin\Nprosec.exe (file missing)
O23 - Service: Norman Scanner Engine Service (nsesvc) - Unknown owner - C:\Norman\nse\bin\NSESVC.EXE (file missing)
O23 - Service: Norman Virus Control on-access component (nvcoas) - Unknown owner - C:\Norman\Nvc\bin\nvcoas.exe (file missing)
O23 - Service: Norman Virus Control Scheduler (NVCScheduler) - Unknown owner - C:\Norman\Nvc\BIN\NVCSCHED.EXE (file missing)
O23 - Service: Norman Resource Provider (NVOY) - Unknown owner - C:\Norman\npm\bin\nvoy.exe (file missing)
O23 - Service: Norman Scheduler Service (Scheduler) - Unknown owner - C:\Norman\Npm\Bin\scheduler.exe (file missing)
O23 - Service: Sentinel Protection Server (SentinelProtectionServer) - SafeNet, Inc - C:\Programmer\Fælles filer\SafeNet Sentinel\Sentinel Protection Server\WinNT\spnsrvnt.exe

--
End of file - 9107 bytes
Avatar billede Jensen DK Novice
24. januar 2010 - 06:13 #8
Loggen fra Malware mangler, husk opdatering, samt at lade den slette hvis den finder noget.
Avatar billede cbedb Mester
24. januar 2010 - 10:11 #9
Malwarebytes' Anti-Malware 1.44
Database version: 3510
Windows 5.1.2600 Service Pack 3
Internet Explorer 6.0.2900.5512

mbam-log-2010-01-24 (10-08-25).txt

Skan type: Fuldstændig skanning (C:\|)
Objekter skannet: 163781
Tid tilbagelagt: 39 minute(s), 18 second(s)

Inficerede Hukommelses Processer: 0
Inficerede Hukommelses Moduler: 0
Inficerede Registeringsdatabase Nøgler: 0
Inficerede Registeringsdatabase Værdier: 0
Inficerede Registeringsdatabase Filer: 0
Inficerede Mapper: 0
Inficerede Filer: 0

Inficerede Hukommelses Processer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Hukommelses Moduler:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Nøgler:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Værdier:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Filer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Mapper:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Filer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)
Avatar billede cbedb Mester
24. januar 2010 - 10:24 #10
nÅR JEG PRØVER MED dIAL A FIX REPAIR IE
Siger den

RUNDLL
Fejl i iesetup
Mangler:IEAccess.sysinst
Avatar billede f-arn Guru
24. januar 2010 - 12:18 #11
Er jeg den eneste der undrer sig over de norman linier?
Avatar billede Jensen DK Novice
24. januar 2010 - 13:12 #12
Har du prøvet at afindstallere IE8, genstart derefter genindstaller.
Avatar billede cbedb Mester
24. januar 2010 - 13:26 #13
Ja det har jeg, er ved at teste alt i pc for at se om det eventuelt er en hardwarefejl
Avatar billede Jensen DK Novice
25. januar 2010 - 06:06 #14
Den sidste ide jeg har er geninstaller XP med alle de opdateringer der er med SP3.
Avatar billede cbedb Mester
25. januar 2010 - 07:54 #15
Ja, men jeg kan ikke komme af med servicepack 3, når jeg sætter xp cd en i siger den kan ikke opgradere da den er ældre, der er sp 2 på.
Avatar billede f-arn Guru
25. januar 2010 - 07:55 #16
Jeg undrer mig stadig over de norman linier.
Er mappen slettet?
Er mappen tom?
Avatar billede cbedb Mester
25. januar 2010 - 08:04 #17
Mappen er slette, den er udløbet
Avatar billede cbedb Mester
25. januar 2010 - 08:08 #18
Jeg har installeret windows på en anden disk i samme computer uden probs. Jeg vil prøve at lave en backup af begge og så genoprette med den nye bagefter.
Avatar billede f-arn Guru
25. januar 2010 - 09:07 #19
Hvis du bare har slettet mappen, dvs uden at afinstallere, kan jeg godt forstå du har problemer.
Avatar billede Jensen DK Novice
25. januar 2010 - 09:13 #20
Prøv følgende.

Gennemfør det du kan af følgende ->

Afinstaller
* Norton ...
via
[Start][Indstilninger][Kontrolpanel][Tilføj/fjern programmer]

Genstart for at fuldføre afinstalationen...

For dig med Vista/XP/2000
ftp://ftp.symantec.com/public/english_us_canada/removal_tools/Norton_Removal_Tool.exe
(Hent programmet og gem det et sted du kan finde bagefter...)

ftp://ftp.symantec.com/public/english_us_canada/linked_files/tsgen/SYMMSICLEANUP.reg
(Hent programmet og gem det et sted du kan finde bagefter...)

ftp://ftp.symantec.com/public/english_us_canada/linked_files/tsgen/MSIFIX.bat
(Hent programmet og gem det et sted du kan finde bagefter...)

1) Kør Norton_Removal_Tool.exe
2) SYMMSICLEANUP.reg
3) MSIFIX.bat

Registreringsdatabase ->
http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm (Specielt punktet [Register/Problemer]... kør evt. et par gange)
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan (=SKAL) NEJ til den.

Genstart normalt...

Manuelt slet følgende mapper (hvis de stadig er der?)
C:\Programmer\Symantec\
C:\Programmer\Norton AntiVirus\
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Symantec\
C:\Documents and Settings\[Bruger]\Application Data\Symantec\

Genstart normalt...

... ellers vil 'rester' drille resten af tiden...
Avatar billede cbedb Mester
25. januar 2010 - 09:58 #21
Norton er noget jeg har installeret efter nedbrud
Avatar billede f-arn Guru
25. januar 2010 - 10:14 #22
Mappen er slette, den er udløbet

Og du overvejede ikke konsekvensen af det?
Avatar billede cbedb Mester
25. januar 2010 - 10:59 #23
Hvad er konsekvensen, jeg havde en computer der ikke kunne komme på nettet, jeg har prøvet med norton fordi norman var slettet da det var udløbet. Norton for at se efter virus
Avatar billede f-arn Guru
27. januar 2010 - 11:28 #24
En sikkeheds pakke skal passe på din pc, Sådan en mapppe kan  man da ikke bare slette. Et sådat prog. skal da afintalleres
ordeltigt
Avatar billede cbedb Mester
05. marts 2010 - 12:45 #25
Tak til alle den er nu formateret og virker