Avatar billede Kluddermor Juniormester
20. januar 2010 - 22:44 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Dårlige kabler.

Jeg bor i en andelsboligforening, hvor der i tidernes morgen er blevet trukket tlfkabler til hver enkelt lejlighed uden på bygningen.
Det er noget gammel lort og hver gang det regner eller er meget fugtigt, så ryger min internetforbindelse og tlf.

Men hvem har ansvaret for at kablerne op til lejligheden er i orden?
Min underbo fortæller at da han havde cybercity for nogle år siden, så kom der en teknikker ud fra TDC og udskiftede kablet ind til hans lejlighed, på cybercitys regning, fordi forbindelsen var for dårlig.

Jeg har fullrate og havde for 1 år siden en teknikker ude, der forbandt min lejlighed til det sidste frie kabel udvendigt på bygningen. Det var ikke særlig godt sagde han, men bedre end det oprindelige.
I mandags var der en teknikker forbi igen, men der var fugten åbenbart ikke så slem som da jeg fejlmeldte, så hans målinger viste, at forbindelsen lever op til hvad jeg betaler for. (Der var kommet hul igennem igen i løbet af den uge der gik, inden der var en ledig teknikker)
Jeg har fået en 8Mbit linie fordi linien ikke kan trække de 20 Mbit jeg først havde. Jeg bor under 1 km fra centralen.

Nu er linien helt død igen. Men er det udbyderen, TDC eller andelsboligforeningen, der har ansvaret for at kablerne frem til lejligheden er i orden?

Håber der er nogen der har forstand på den slags.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. januar 2010 - 22:54 #1
Ikke helt sikker, men jeg tror tdc har ansvar for kablet til den første samledåse på huset. Hvad der sker herfra er normalt på ejers/boligforenings regning. Også vedligholdelse.
Avatar billede Kluddermor Juniormester
28. januar 2010 - 17:05 #2
Nå det lader til, at det i hvert fald i dette tilfælde er udbyderen, der har ansvaret helt frem til lejligheden.
De prøvede først at få mig til at betale, men da jeg sagde nej til at betale, så overgav de sig med det samme, næsten uden kamp. Så nu kommer de og skifter kabler i morgen.