Avatar billede bech1992 Nybegynder
16. januar 2010 - 10:57 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Fileupload i .Net og C#

Hej Eksperter
Jeg er ved at lave en hjemmeside hvor brugeren skal have mulighed for at kunne uploade billeder til databasen, er der nogen er jer der ved hvordan man skal gøre det? evt en meget pædagogisk guide ;)
på forhånd tak
Avatar billede arne_v Ekspert
16. januar 2010 - 14:39 #1
Hvis du googler paa:
  ASP.NET file upload
faar du millioner af hits.
Avatar billede bech1992 Nybegynder
17. januar 2010 - 19:35 #2
Hej Undskyld, jeg skrev det lidt for hurtigt:)
jeg vil gerne have det sådan at når jeg har uploadet billedet, så henter den automatisk billedet og ligger det på en galleriside, som i forvejen er lavet, og bliver vist som med lightbox, hvis det kan lade sig gøre?
Avatar billede arne_v Ekspert
17. januar 2010 - 21:53 #3
Jeg er lidt i tvivl om hvad du spørger om.

Hvis du selv koder det hele kan du jo få det lige præcis som du vil have det.

Der er næppe nogen som vil kode det for dig for Eksperten point.

Spørger du i virkeligheden efter om der findes en færdig gratis ASP.NET web app med indbygget galleri?
Avatar billede bech1992 Nybegynder
17. januar 2010 - 22:45 #4
Det jeg søger er et sted hvor jeg kan læse om hvordan jeg selv kan kode det.. jeg kan godt lave en fileupload, men er i tvivl om hvordan man får websitet til at hente billeder fra databasen automatisk, og ligge den ind på siden, hvis du forstår? det er lidt svært at forklare.
Avatar billede arne_v Ekspert
17. januar 2010 - 23:13 #5
Der er ikke nogen magi. Du kan liste alle rækker med billed information i databasen og få en liste over de billeder som skal vises. Du kan generere et IMG tag til noget som streamer billedet ud.
Avatar billede bech1992 Nybegynder
17. januar 2010 - 23:34 #6
hej arne
tak for svaret, du har vel ikke et link, til et sted hvor jeg kan læse mere om det?
smid bare et svar, så du kan få dine point:)
Avatar billede arne_v Ekspert
18. januar 2010 - 01:45 #8
Det var 3 links fra lidt googling. Jeg har ikke studeret artiklerne nærmere.

Og et svar fra mig.
Avatar billede zybermania Nybegynder
22. januar 2010 - 07:58 #9
Kig også http://www.jumploader.com . Der er Java applet men kan meget nemt integreres i ASP.Net websitet.