Avatar billede sorte_slyngel Nybegynder
17. juli 2001 - 12:18 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

download direkte

Hej jeg vil gerne lave et link, hvor man kan  downloader en PDF direkte. Dvs at den ikke åbner op i en ny ellr samme html side, men går direkte til download vinduet. Jeg har ikke tænkt mig at bruge ZIP metoden, da min målgruppe nok ikke kender til at unzip filer. Findes der en anden måde, det kan lade sig gøre på.

PS:Hvis det har nogle betydning, er linket fra et image og ikke tekst.
Avatar billede sunlock.dk Nybegynder
17. juli 2001 - 12:19 #1
Øh, kan du ikke bare lave en selvudpakkende zip-fil? PDF vil vist nok altså åbne i et nyt vindue/samme vindue.

Det har ikke noget betydning at linket er på et billede...

::sunlock.dk::
Avatar billede jakoba Nybegynder
17. juli 2001 - 12:34 #2
Hvis du har kontrol over serveren kan du give den en falsk header der påstår at det er .zip fil. det virker ihvertfald i nogen browsere.

mvh JakobA
Avatar billede NanoQ Nybegynder
17. juli 2001 - 12:38 #3
Avatar billede sorte_slyngel Nybegynder
17. juli 2001 - 16:44 #4
Ja tak [nanoq], men jeg aner slet ikke hvordan jeg skal implementere det på min side. Jeg har svært ved bare at gå ind og skrive javascriptet sådan uden videre.

Er der en lettere mulighed, eller et sted hvor forklaringen er lidt tydeligere for en grønscrolling som mig.
Avatar billede wizprod.com Nybegynder
17. juli 2001 - 20:39 #5
Hvis din mål gruppe kender til acrobat reader, så de højst sandsynligt også til WinZip!
Avatar billede fomse Nybegynder
17. juli 2001 - 23:05 #6
Nanoq>>

Lytter lige med!!
Kan du ikke forklare lidt nærmere hvad det er du mener!

Fomse:-)
Avatar billede sorte_slyngel Nybegynder
17. juli 2001 - 23:07 #7
Nej det er faktisk ikke, da det er en kæmpe forretning og de har en system ansvarlig, der installere alt for dem. Det kan være at de har winzip, men de aner ikke hvordan de skal bruge dem og vil heller ikke bruge tid på at lære det. Det er også urelevant, jeg skal lære at få dem til at downloade et pdf dokument uden at skulle bruge winzip.  For at lette brugervenligheden på sitet.  Målgruppen er i alderen 30 - 60 år.

Jeg håber dog at nogen kan hjælpe mig med dette problem
Avatar billede jakoba Nybegynder
17. juli 2001 - 23:10 #8
Ved siden af linket kunne du evt skrive:
  \"Højreklik og vælg \'Gem destination som ...\'.\"
(De er jo ikke dumme, bare bange)

mvh JakobA
Avatar billede sorte_slyngel Nybegynder
18. juli 2001 - 09:20 #9
Det jeg godt klar over. Men der er faktisk ikke plads til det i designet.

Jeg har brug for koden for funktionen. Jeg har gennemtænkt alle de andre muligheder for at skulle slippe for at lave denne her funktion. Men det er den bedste løsning.

Er der nogle der vil hjælpe mig, eller er det blevet til en debat om hvorvidt jeg skal lave den eller ej?

Misfostå mig ikke, jeg er glad for den interesse,men jeg har brug for et svar og ikke en diskussion. Jeg har tænkt disse ting igennem.
Avatar billede wizprod.com Nybegynder
18. juli 2001 - 09:26 #10
Jeg holde på at du skal sende en header... har du adgang til php?
Avatar billede sorte_slyngel Nybegynder
18. juli 2001 - 09:35 #11
ja det har jeg. eller retter sagt, det kan jeg få.
Avatar billede wizprod.com Nybegynder
18. juli 2001 - 09:45 #12
ok, prøv med header(\"Content-type: (også er jeg ikke sikker mere) file\");

ALTSÅ, ved jeg ikke om man kan skrive file, men content type er rigtig nok..
Avatar billede g12 Nybegynder
20. juli 2001 - 20:11 #13
Hvis jeg har forstået der her rigtigt, så skal \"hvad skal der ske med denne fil\" ovs komme direkte, når man klikker....
Men hvis det er sådan så tjek det her:
Hvis det ligger på en server et sted, så kan du jo sige, der hvor man kan hente, skal du sige vis kilde også finde lokationen et sted i kilden, også linke til den!!! Eller hvis det ike er på en server kan du, hvis du har adgang til en ftp server, uploade det dertil også linke... (Ved ikke om det sidste virker, det er lidt tricky med ftp)

MvH
G-12