Avatar billede TTA Seniormester
15. januar 2010 - 02:51 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke tilknytte eksisterende mail-konto til Windows Live Mail

Jeg har netop fået ny pc med Windows, og har til min store ærgrelse fundet ud af at Outlook Express ikke længere eksisterer. Nu kan KUN Windows Live Mail bruges - og det er ikke muligt at tilknytte min eksisterende mail hos TDC til dette program. Hvorimod den hotmail/live mail konto, jeg har, kun tog 3 sekunder at tilknytte.
Når jeg prøver at opsætte min mail, så går det også fint - indtil jeg vil logge på. Så siger den at brugernavn/password er forkert... Jeg har haft mailen i flere år, incl. den samme adgangskode...
Kan det være rigtigt at man som bruger af Windows 7 nu er tvunget til at have en hotmail/live konto (alt kontrolleret af MS)? Noget andet, der undrer mig er, at i ALLE opsætningsvejledninger til WLM henvises der til fanebladet "Funktioner" - jeg har simpelthen ikke det faneblad i min version!
Avatar billede richardsen Juniormester
15. januar 2010 - 02:54 #1
Hvad med at bruge Outlook i Officepakken ?
Avatar billede TTA Seniormester
15. januar 2010 - 03:06 #2
Fordi den ikke kan arbejde sammen med Windows 7...
Avatar billede richardsen Juniormester
15. januar 2010 - 03:12 #3
Hvem siger det ?

Min Win 7 64 Ultimate installation har endnu ikke opdaget det.
Med andre ord det spiller bare.
Avatar billede richardsen Juniormester
15. januar 2010 - 03:13 #4
Skulle undre mig hvis Bill Gates sender et Operativsystem på gaden som ikke kan arbejde sammen med deres eget kontorprogram.
Avatar billede arne_v Ekspert
15. januar 2010 - 03:22 #5
Det undrer mig også lidt at du ikke kan få Windows Live Mail til at virke med TDC.

Er den TDC ikke en helt normal POP3 & SMTP ??
Avatar billede flemmingagner Nybegynder
15. januar 2010 - 05:48 #6
Avatar billede TTA Seniormester
15. januar 2010 - 12:52 #7
Det er lykkedes mig at få opsat mailen! Det viste sig at jeg ikke skulle bruge mit password, som jeg altid bruger til webmailen, men det password, jeg fik sammen med mailkontoen for næsten 4 år siden - godt man gemmer alt muligt!

Dog er jeg stødt på et andet lille problem: Når jeg åbner WLM, så hentes de indkomne mails ind, som de skal. Men når jeg åbner webmailen, så ligger mails'ene stadig der. Jeg har været vant til at webmailen blev "tømt", når jeg først havde hentet mails'ene ind via Outlook. Er det tilsigtet at mails'ene ikke bliver slettet fra webmailen - eller findes der en indstilling, hvor jeg kan vælge "Tøm webmail efter import til WLM". For det er lidt bøvlet at man manuelt skal slette sine mails løbende i webmailen for at den ikke bliver overfyldt/sander til...
Avatar billede flemmingagner Nybegynder
15. januar 2010 - 12:59 #8
Under indstillingen af dine emailkonti kan du vælge at redigere en konto... herunder er der en knap der hedder Flere indstillinger. Under Avanceret er der mulighed for at angive om der skal gemmes en kopi på serveren eller ej.
Avatar billede TTA Seniormester
15. januar 2010 - 21:59 #9
Fandt selv fejlen - forkert password!
Avatar billede flemmingagner Nybegynder
16. januar 2010 - 04:25 #10
Det lyder da mærkeligt hvis du har kunne hente dine mails med et forkert pw ?
Avatar billede vejmand Juniormester
16. januar 2010 - 05:32 #11
flemmingagner >> Nej, det lyder nu ikke så mærkeligt.

Password til Webmail på TDC kan man ændre til det man vil, men det er ikke den man skal bruge når men henter mails via outlook eller lign. program. Der skal man bruge den oprindelige password.

Det har TTA så åbenbart ikke været klar over. :-)