Avatar billede marthinmaria Praktikant
14. januar 2010 - 14:34 Der er 4 kommentarer

grafikkort/bundkort

Hvis jeg sætter et nyt grafikkort i min pc, kan bundkortet så tage skade af det..? Altså blive belastet på en forkert måde- eller blive slidt, så det går i stykker...

Kender ikke meget til indmad på pc...smiler..
14. januar 2010 - 14:44 #1
Velkommen til E. ...

Der burde ikke være noget der går 'i stykker' ...

... men vi skal have lidt flere oplysninger...
PC fabrikat, type, model, ...

PS: Hvorfor nyt grafikkort ?
Avatar billede marthinmaria Praktikant
14. januar 2010 - 15:48 #2
acer gamer pc -
grafikkort : ATI Readeon HD 4870. vapor-x 2GB GDDR5. Cross fire Technology.

jeg skiftede mit gamle grafikkort ud pga, det kunne ikke trække alle spil i "very high".
Jeg er den type der gerne vil have noget ud af mine spil.

Og det jeg mente var, hvis jeg nu har et bundkort, også køber et grafikkort som er stærkere, kan bundkortet så blive hurtigere slidt, pga at grafikkortet kræver mere ?.
14. januar 2010 - 16:31 #3
Mht. ... blive hurtigere slidt... = NEJ!

Mht. Grafikkort hardware iøvrigt, vil jeg lade andre i denne tråd om at kommentere/svare ...
Avatar billede Jensen DK Novice
15. januar 2010 - 06:42 #4
Nu ved vi jo ikke hvilket bundkort du har, hvis det kun er til PCI x16 så kan du købe alle de grafikkort du vil,uden at det bliver bedre, det hjælper først når dit bundkort understødter PCI x 2.0