Avatar billede frankieboy48 Nybegynder
11. januar 2010 - 13:41 Der er 2 kommentarer

Oprettelse af portal med køb og salg, hvor bruger selv oploader sin annonce

Hej!

Jeg har planer om at oprette en gratis portal, hvor der kan handles med brugte ting i stil med bornholmermarked.dk. Mit spørgsmål til jer:

Hvad kræves af programmer / evt. server kapicitet.

Har erfaring med oprettelse website med Macromedia Dreamweaver 8.

Brugeren skal også som nævnte website kunne bestille bannere.

Spørgsmålet er muligvis for omfattende, men forventer blot i hovedtræk hvordan jeg skal gribe opgaven an.

Mvh.
Frank
Avatar billede keysersoze Guru
11. januar 2010 - 15:44 #1
Du vil kunne udvikle sådan en løsning i notepad - det er langt hen ad vejen for hastighedens skyls det kan betale sig at benytte fx DW eller Visual Studio.

Serverkapacitet er umuligt at svare på - hvor mange brugere kommer der, hvor mange teknisk tunge ting kommer til at køre og ikke mindst hvordan løses de etc...? Du vil formentlig uden problemet let kunne starte op på et billigt webhotellet og efterhånden som succesen viser sig skifte til noget større.

De eneste virkelige krav er dem du kan byde ind med; databaseopbygning, -optimering og -strukturering, klientudvikling i HTML/CSS/JavaScript og et solidt tag i et serverside-sprog som fx PHP eller ASP.NET.
Avatar billede keysersoze Guru
05. april 2010 - 11:39 #2
lukketid?