Avatar billede Louis89 Nybegynder
07. januar 2010 - 18:27 Der er 10 kommentarer

Zepto 6625WD med sort skærm?

hej
jeg skriver enlig på min kærestes vegne.
han er nemlig ejer af en zepto 6625wd som fra den ene dag til den anden begyndte at starte op med sort skærm.
computeren lader til at starte almindeligt op ellers, sådan lyder det i hvert fald, men som sagt ikke noget skærmbillede.
kun helt sort skærm.
vi har forgæves forsøgt at sætte den til en ekstern skærm i form af et fladskærms tv og sætte tv skærmen over på pc indgangen og forsøge at aktiverer den eksterne skærm via computerens to knapper. (fn + knap med ekstern skærm). dette har haft ingen resultat.

har i nogle god forslag?
Avatar billede haverslev Novice
07. januar 2010 - 18:43 #1
Yes, den har et defekt bundkort.
Har selv lige før jul, solgt en som reservedele til 1400 kr
den havde samme "sygdom"

Har forsøgt at finde bundkort osv. uden held.
Zepto er lukket og dem der overtog service osv. har ikke disse bundkort mere. desværre :(
Avatar billede haverslev Novice
07. januar 2010 - 18:48 #2
Fik at vide fra anden side, at http://www.dataengros.dk/
muligvis kunne ligge inde med bundkort.
Men Du/I skal nok regne med en pris på ca. 4000 - 4500 kr. for sådan et, såfremt de kan skaffe det.
Avatar billede Louis89 Nybegynder
07. januar 2010 - 19:01 #3
okay mange tak.
jeg fremlægger det lige for kæresten når han kommer hjem. så må han lige vurderer om det kan være aktuelt at få det skiftet eller købe en ny.

men kan det kun være det eller er der også andre muligheder?

men hvad er det for et bundkort den skal have ? hvad hedder det hvis jeg skal undersøge det?
og hvad hedder det firma som har overtaget de service efter zepto?
Avatar billede haverslev Novice
07. januar 2010 - 19:17 #4
Er bange for der nok ikke er andre muligheder.

Det er infocare der overtog servicen fra Zepto, men de lavet alle mulige mærker, ikke bare Zepto
http://www.infocare.dk/frontpage.aspx?m=20

http://crn.dk/nyheder/Infocare-far-Zepto-service-1.55656.html

Kan desværre ikke huske nanet/type på mit bundkort, men det skal oplyses:
Hvilken processor (CPU) der er monteret osv. - da det er lidt forskellige bundkort der er i 6625WD maskinerne.

Alt det står på faktura/følgeseddelen der var med ved lev.
Avatar billede Louis89 Nybegynder
07. januar 2010 - 19:22 #5
ahh okay.
mener der er nogle undermodeller af dem.
jeg kan ikke huske hele undermodellers navn udover at jeg ved der findes nogle som hedder 15 og nogle som hedder 25 i midten af navnet.
er det det du tænker på?
Avatar billede haverslev Novice
07. januar 2010 - 19:46 #6
Nej det er blot modelbetegnelsen på selve pc`en - men selve bundkortet har sit eget model nr.
Derfor skal man opgive hardware bestykningen på maskinen og så kan Infocare derud af finde det rigtige bundkort
Avatar billede Louis89 Nybegynder
07. januar 2010 - 20:05 #7
sorry men er ikke helt inde i det tekniske.
når du siger hardwarens bestykning mener du?
Avatar billede haverslev Novice
07. januar 2010 - 20:33 #8
Hvilken processor (CPU) der er monteret, hvilket grafikkort, hvilke ram typer, hvilket trådløs netkort der er i osv.

Det står altsammen i følgeseddlen hvis I stadig har den. og/eller på kassen som den blev leveret i.
Avatar billede Louis89 Nybegynder
08. januar 2010 - 07:58 #9
okay, tak for hjælpen.
min kæreste har besluttet sig for at købe en anden computeren i stedet.

han har heller ikke kassen mere
Avatar billede haverslev Novice
08. januar 2010 - 18:18 #10
Ok, jeg ligger "svar" :-)
http://www.eksperten.dk/faq#faq-3