Avatar billede mark88da Nybegynder
05. januar 2010 - 14:23 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

crasher hele tiden.

Jeg har problemer med at computeren crasher hele tiden. Som regel sker det efter 5 min. efter jeg er logget på. Men nogle heldige gange, ved at genstarte en masse, så kan den forblive "frisk" i flere timer.

Jeg har skannet computeren med avast og fundet følgende:
WMA:Wimad [Drp]
Win32:Jifas-CM [Trj]
JS:Pdfka-TW [Expl]
JS:Redirector-AQ [Trj]
Win32:Jifas-CM [Trj]
JS:FakeCodec-W [Trj]
JS:Redirector-AP [Trj]
Win32:Adware-gen [Adw]

De er blevet slettet, men det har ikke hjulpet på problemet.
Jeg har søgt og prøvet forskellige ting.

at bruge systemgendannelse virker ikke, eftersom der ikke sker noget til sidst, hvor jeg trykker næste.

At skrive tasklist /svc i cmd virker ikke.(Tasklist blev ikke genkendt som intern eller ekstern kommando, prog eller batch fil)

at installere Malwarebytes' Anti-Malware fungere hellere ikke.

Jeg har lagt mærke til, at når den går i står i starten, så bruger 1 svchost op til 100.000 i hukommelse.

Jeg har osse en idé om at det kunne være en hardware fejl. men computeren har aldrig været åbnet i løbet af 4-5 år.

her er de røde fejl i logfilen:
hændelses-id  kategori

11            ingen - Udpakning af tredjepartsrodliste fra  automatisk opdaterings-cab-fil på <http://www.download.windowsupdate.com/msdownload/update/v3/static/trustedr/en/authrootstl.cab> mislykkedes med fejlen Der er opstået en intern certifikatkædningsfejl.

1000          ingen - Fejlagtigt program iexplore.exe, version 8.0.6001.18702, fejlagtigt modul msidcrl40.dll, version 5.0.818.6, fejlagtig adresse 0x000cbe90.

1001          ingen - Fejl-bucket 912450534.

1002          101 - Stoppet program msnmsgr.exe, version 14.0.8089.726, stoppet modul hungapp, version 0.0.0.0, stoppet adresse 0x00000000.

4096          disk - Beskrivelsen for hændelses-id ( 4096 ) i kilden ( F-PROT Antivirus ) blev ikke fundet. Den lokale computer har muligvis ikke de nødvendige oplysninger i registreringsdatabasen eller DLL-meddelelsesfiler til at vise meddelelser fra en fjerncomputer. Du kan muligvis bruge flaget /AUXSOURCE= til at vise denne beskrivelse. Se i Hjælp og support for at få flere oplysninger. Følgende oplysninger er en del af hændelsen: Virus signature file invalid

Det er dell med windows xp home edition :(

Sig til hvis i mangler noget.

tak :)
05. januar 2010 - 15:03 #1
Velkommen til ...

Jeg kan godt forstå, at du som ny bruger har svært ved at finde rundt i dette forum.
Det er en dog god ting at vide, at denne kategori er beregnet til fejl og forslag ved brug af Eksperten.dk...
Derfor syntes jeg at du oprette dit spørgsmål under en anden mere passende kategori...

Eks http://www.eksperten.dk/spm/Sikkerhed/Generelt/ ...
05. januar 2010 - 15:04 #2
Velkommen til ...

Jeg kan godt forstå, at du som ny bruger har svært ved at finde rundt i dette forum.
Det er en dog god ting at vide, at denne kategori er beregnet til fejl og forslag ved brug af Eksperten.dk...
Derfor syntes jeg at du oprette dit spørgsmål under en anden mere passende kategori...

Eks http://www.eksperten.dk/spm/Sikkerhed/Generelt/ ...
05. januar 2010 - 15:04 #3
(Hvad skete der lige her ???)
Avatar billede mark88da Nybegynder
05. januar 2010 - 15:28 #4
haha :D , tak skal du have. Det vil jeg gøre så :)
Avatar billede mark88da Nybegynder
05. januar 2010 - 15:35 #5
hvordan sletter du tråden igen?
Avatar billede 220661 Ekspert
05. januar 2010 - 16:33 #6
Næste gang du skriver på denne tråd  lægger du det som et svar, som du selv accepterer.http://www.eksperten.dk/faq#faq-4-2
Avatar billede mark88da Nybegynder
06. januar 2010 - 19:54 #7
ok, tak :)